113

هيچ چيز جانشين دندانهاي سالم نمي‌شود. ولي وقتي شما دنداني را به دليل بيماري يا حادثه از دست داده‌ايد، بهتر است بدانيد که راهي براي بازگرداندن لبخند زيباي شما وجود دارد. 


يک ايمپلنت دندان ارزان ظاهر و احساسي شبيه دندان از دست رفته‌تان به شما مي‌دهد. دندانپزشک يک پايه يا فريم فلزي را زير لثه شما قرار مي‌دهد که درست شبيه ريشه يک دندان به استخوان فک متصل مي‌شود. 


سپس دندانپزشک يک دندان جايگزين را روي ايمپلنت قرار مي‌دهد به نحوي که شبيه وضعيت دندان اصلي خود شما به نظر آيد. اغلب بيماران معتقدند، ايمپلنت مطمئن و با ثبات است و آن را جايگزين خوبي براي دندان از دست رفته‌شان مي‌دانند. 


ايمپلنتها مي‌توانند جايگزين يک يا چند دندان از دست رفته شوند. لازم به ذکر است که ايمپلنت نياز به جراحي دارد، بنابراين بيماران بايد از نظر کلي در سلامت بسر برند، لثه‌هاي سالم داشته و استخوان کافي جهت ساپورت ايمپلنت داشته باشند. 


در ضمن بايد مقيد به رعايت دقيق بهداشت دهان و ملاقاتهاي مرتب با دندانپزشک باشند. ايمپلنت ارزان يا دندان کاشتني تشکيل شده است از پايه‌اي که عمدتاً از جنس فلز تيتانيوم بوده و توسط جراح در استخوان فک کار گذاشته شده و سپس بر روي آن دندان قرار مي‌گيرد.


 


مراحل جايگزيني ايمپلنت


 


ابتدا جراحي جهت قرار دادن پايه ايمپلنت انجام مي‌شود. 


شما مي توانيد در مرکز سرشار کلينيک از مزاياي داشتن ايمپلنت اقساطي در تهران برخوردار شويد


جراحي تا چندين ساعت ممکن است طول بکشد و سپس حداکثر 6 ماه وقت لازم است تا استخوان حول اين پايه رشد کرده و آن را محکم در برگيرد.


 بعضي ايمپلنتها نياز به يک جراحي ثانويه دارند تا يک رابط (Post)، پايه را به دندان جايگزين متصل کند. در ساير انواع ايمپلنتها، پايه و رابط بهم متصل هستند و همزمان قرار داده مي‌شوند. پس ازچندين هفته که لثه‌ها بهبود يافتند، مرحله بعد شروع مي‌شود. دندانهاي مصنوعي ساخته شده و به قسمت رابط پايه متصل مي‌شوند. 


چون چندين بار امتحان دندانهاي مصنوعي جهت تنظيم دقيق وضعيت آنها لازم است، اين مرحله ممکن است يک يا دو ماه بطول بيانجامد. جراحي ايمپلنت ممکن است در مطب دندانپزشک (تحت بي‌حسي موضعي) و يا بيمارستان (تحت بيهوشي عمومي) انجام شود. داروهاي ضد درد معمول و گاهي آنتي بيوتيک تجويز مي‌شود. 


دندانپزشک دستورات لازم جهت نحوه رعايت بهداشت دهان و نوع رژيم غذايي را به شما خواهد داد.


 

پست های اخیر از دنیا :
 ايمپلنت
دنیا 1395.12.04
 سلامت دهان
دنیا 1395.12.03
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب