خواب کافی عاملی مهم در زیبایی پوست/ استرس را از خود دور کنید

120

یک متخصص پوست و مو با اشاره به این که هیچ چیز مانند یک خواب خوب نمی‌تواند بر سلامت پوست اثر بگذارد، گفت: خواب کافی به تنهایی بار زیادی از زیبایی پوست را به دوش می‌کشد.




همایون مژدهی آذرمتخصص پوست وموگفت: با اشاره به این که وقتی خوب نخوابید، استرس و اضطراب‌تان بیشتر می‌شود؛ اظهار داشت: استرس همراه با بیخوابی دو عامل تشدید کننده برای تهدید پوست سالم هستند.

 

تاثیر اضطراب و استرس بر پوست بیش از حد تصور است به طوری که با داشتن استرس روزانه، پوست حساس شده و همین حساسیت واکنش‌های پوستی را به دنبال خواهد داشت.

 

آکنه بزرگسالان و حتی پسوریازیس هم با استرس و اضطراب تشدید می‌شود و جوش‌های عفونی و التهابی هم افزایش پیدا می‌کند که این بخشی از تاثیر استرس بر پوست است.

 

علاوه بر پوست، مو و ناخن نیز تحت تاثیر این معضل شکننده می‌شوند و ریزش مو‌ها چندبرابر می‌شود بنابراین استرس فرد را ضعیف کرده و همین ضعف مقاومت پوست را در مقابل عوامل بیرونی کم کرده و به راحتی آن را در معرض آلرژی و التهاب قرار می‌دهد.

 

افراد باید استرس را مدیریت کنند تا اعصاب آرامتری داشته و پوستشان سالم و شاداب بماند که استفاده از ورزشهایی مانند یوگا به این امر کمک می‌کند.

 

مراقبت‌های ذکر شده می‌تواند تا حدود زیادی سلامت پوست را تضمین کند، اما بهتر است حداقل یک بار در سال به متخصص پوست و مو مراجعه کنید، زیرا او می‌تواند به صورت تخصصی پوست و موی شما را بررسی کرده و با توجه به وضعیتی که دارد بهترین مراقبت‌های پوستی را توصیه کند.

 

مراجعه سالانه در صورتی است که پوست تان مشکل خاصی مانند اگزما، پسوریازیس، روزآسه (آکنه بزرگسالی) و ... نداشته باشد، در غیر این صورت مراجعه به متخصص باید مداوم و در فواصل زمانی کوتاه انجام شود تا به سرعت درمان لازم در نظر گرفته شود.

 

پست های اخیر از پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو :
 روش‌های خانگی برای پرپشت شدن ابرو
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.11.14
 برای داشتن پوستی زیبا، از گلاب استفاده کنید
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.10.10
 دوازده ماده طبیعی که پوست شما را جوان نگه می‌دارد
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.09.26
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب