عوارض استفاده از سولاریوم را جدی بگیرید

80


استفاده از دستگاه های سولاریوم یکی از راه های برنزه کننده بدن است که به رغم قیمت های بالا و عوارض جدی مورد استفاده مردم قرار می گیرد.استفاده از سولاریوم به این دلیل وارد ساختن مستقیم اشعه ماورای بنفش به بدن و افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست بویژه نوع خطرناک آن معروف به ملانوما حتی برای یک بار هم خطرناک است.


متاسفانه در بسیاری موارد فعل اول جمله عامیانه بکش و خوشگلم کن دیگر ما به ازای بیرونی یافته و ماهیت چنین اقداماتی بصورت علمی زیر سئوال است، چرا که ایجاد پیری زودرس، آسیب چشمی تحریک و تاول زدن پوست، کاهش سطوح کلاژن و افزایش رنگدانه سازی پوست بعنوان عوارض برنزه شدن با دستگاه سولاریوم همواره در استفاده کنندگان از این دستگاه ها مشاهده می شود.
اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، استفاده از دستگاه های سولاریوم را ممنوع اعلام کرده است ،کما اینکه در اینجا هم به صراحت اعلام می کنیم این دستگاه ها، فاقد هرگونه مجوز جهت تولید، ورود و ترخیص بوده و تامین نگهداشت عرضه، مصرف و کاربری این اقلام جرم و قابل پیگیری است.


سازمان بهداشت جهانی به دلیل عوارض ناخوشایند سولاریوم، قوانینی برای کنترل این پدیده تعیین کرده و بصورت جدی درباره برنزه کردن پوست هشدار داده است.



پست های اخیر از پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو :
 روش‌های خانگی برای پرپشت شدن ابرو
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.11.14
 برای داشتن پوستی زیبا، از گلاب استفاده کنید
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.10.10
 دوازده ماده طبیعی که پوست شما را جوان نگه می‌دارد
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.09.26
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب