جلوگیری از ریزش مو در شیمی درمانی با استفاده از کلاه خنک کننده

23


ریزش مو یکی از شایع‌ترین عوارض شیمی ‌درمانی است. سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 2015 میلادی استفاده از یک کلاه خنک‌کننده به نام DigniCap System را برای جلوگیری از ریزش مو در اثر شیمی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان سینه را مورد تایید قرار داد. 



این سازمان به تازگی موارد استفاده از این کلاه را گسترش داده و استفاده از آن را برای جلوگیری از ریزش موی ناشی از درمان تومور جامد در قسمت های مختلف بدن تایید کرده است؛ این کلاه خنک‌کننده که توسط رایانه کنترل می‌شود، اثر شیمی درمانی را روی مو از بین می‌برد و تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری می‌کند.



کلاه DigniCap تا قبل از تایید در آمریکا، در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گرفت. این کلاه در هنگام شیمی درمانی روی سر بیمار قرار می‌گیرد و با جریان آب خنک، دمای سر را کاهش می‌دهد.
کلاه خنک کننده توسط یک لایه عایق پلاستیکی پوشش داده می‌شود تا علاوه بر ثابت نگه داشتن کلاه در جای خود، دمای پایین کلاه را حفظ کند. کاهش دمای پوست سر رگ‌های خونی را در این ناحیه تنگ می‌کند و میزان داروی شیمیایی که به فولیکول مو می‌رسد محدود می‌شود. با کاهش دما، فعالیت فولیکول‌های مو و تقسیم سلولی و در نتیجه ریزش مو کاهش می‌یابد.


 



رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب