فوتبال موجب تقویت رشد استخوان پسران می شود

95

طبق نتایج یک مطالعه جدید، فوتبال بازی کردن می تواند رشد استخوان ها را در پسران نوجوان بهبود بخشد.محققان دانشگاه اکستر انگلستان در مطالعه ای به مقایسه نوجوانان بازیکن فوتبال با نوجوانان شناگر، دوچرخه سوار و پسران گروه کنترل که به طور منظم ورزش نمی کردند، پرداختند و دریافتند فوتبال به شکل قابل توجهی بعد از یک سال تمرین منجر به سلامت بهتر استخوان ها می شود.




نوجوانی زمان طلایی رشد استخوان هاست و رشد ضعیف در این مرحله با کاهش تراکم استخوان، افزایش خطر شکستگی و پوکی استخوان در سنین بالاتر همراه است.


اگرچه اثبات شده است که شناکردن و دوچرخه سواری دارای فواید متعددی برای سلامت هستند اما احتمالا به اندازه فوتبال برای سلامت استخوان ها مفید نیستند.


دیمیتریوس ولچوپولوس، پژوهشگر ارشد تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما می دانیم که ورزش کردن کلید رشد استخوان هاست اما در این تحقیق تعیین کردیم که کدام نوع ورزش دارای بیشترین فایده است.»


این مطالعه یکساله شامل ۱۱۶ پسر ۱۲ تا ۱۴ ساله بود که BMC (میزان ماده معدنی استخوان) شان اندازه گیری شد. نتایج نشان داد بازیکنان فوتبال در مقایسه با شناگران و دوچرخه سواران بعد از یک سال ورزش تخصصی دارای BMC بالاتری بودند.




 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب