سلامتی خود را با مصرف دارچین یک عمر تضمین کنید

40

دارچین خواص زیادی چون ضد سرطان، کاهش قندخون،حفظ سلامت قلب و بسیاری فواید دیگر دارد که به افزایش طول عمر و سلامتی شما کمک می کند. دارچین ادویه‌‌ بسیار مقوی و پرفایده  است و مصرف آن در درمان بیماری ها در طب سنتی رواج داشته است، اکنون با کشف فواید و خواص درمانی این ادویه به دست محققان پزشکی از آن در درمان بسیاری بیماری ها استفاده می شود.
 خواص دارویی دارچین حاصل پوست درخت آن  بوده و دارای خواص ضدالتهاب، کاهش قندخون، افزایش ایمنی بدن در برابر سرطان، حفظ سلامت قلب، میکروب‌زدایی از بدن و ضد عفونت،مقابله با دیابت، حفظ سلامت دندان ها و زیبایی پوست است.

بر اساس گزارش انجمن درمان کالیفرنیا دارچین رتبه‌ هفتم در بین مواد دارای آنتی‌اکسیدان را کسب کرده است و در میان ادویه‌ها بیشترین مقدار آنتی‌اکسیدان را دارد و از ابتلابه سرطان به خصوص سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.

دارچین در کاهش ابتلا به عوامل بیماری‌های قلبی مانند فشارخون، کلسترول و تری‌گلیسرید موثر است.

این ادویه به‌عنوان یک ماده‌‌غذایی ضددیابت شناخته شده است و افزون بر کاهش قند خون میزان حساسیت هورمون انسولین (تنظیم‌کننده‌ قندخون) را نیز افزایش می‌دهد.

خواص آنتی‌اکسیدانی دارچین می‌تواند از مغز در برابر بیماری‌های مانند پارکینسون و آلزایمر محافظت کند همچنین از اثرات منفی استرس بر مغز و بدن می‌کاهد.

دارچین یک آنتی‌بیوتیک، آنتی‌میکروب، آنتی‌ویروس و ضدقارچ طبیعی برای بدن است و روغن آن از بروز اثرات نامطلوب در سیستم گوارش، پوست و ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌کند.

روغن دارچین در مقایسه با سایر گیاهان بیشترین قدرت را در حفظ سلامت دهان و دندان دارد و مانند یک دهانشویه‌ طبیعی عمل می‌کند همچنین دهان را خوشبو می‌کند.

دارچین می‌تواند به احیای بافت زخمی‌، کاهش درد قاعدگی و کنترل حساسیت‌های فصلی کمک کند.

این ادویه مفید با خواص ضدمیکروبی خود از پوست در برابر سوزش، جوش، حساسیت و عفونت محافظت می‌کند، همچنین ترکیب عسل و دارچین برای محافظت از پوست در برابر آکنه و آلرژی تجویز ‌می‌شود.

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب