76

پیروی از رژیم غذایی غنی‌شده با گردو باعث افزایش تنوع باکتریهای مفید روده، بهبود سلامت گوارش، و هضم بهتر مواد غذایی می‌شود و به گفته محققان، علاوه بر کمک به کارکرد مغز، کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، و جلوگیری از رشد تومور را در پی دارد.

در مطالعه‌ای تازه، محققان نشان داده‌اند که استفاده از گردو در تغذیه روزانه ممکن است سبب افزایش میزان باکتریهای پروبیوتیک در روده و در نتیجه بهبود سلامتی سیستم گوارشی شود.
لوری بیرلی، محقق دانشگاه ایالتی لوئیزیانا با نام بردن از گردو به عنوان ماده غذایی «فوق‌العاده» گفت: این میوه درختی از آن رو فوق‌العاده است که دارای اسید چرب امگا ۳، اسید آلفا لینولنیک و فیبر است و یکی از غنی‌ترین منابع حاوی آنتی‌اکسیدان به بر اساس مطالعه ما که نتایج آن در The Journal of Nutritional Biochemistry (مجله زیست‌شیمی غذایی) منتشر شده، یکی از مزایای فوق‌العاده مصرف گردو، ایجاد تغییراتی مفید در میکرواورگانیسم میکروبی روده و افزایش چشمگیر باکتریهای مفیدی چون لاکتوباسیلوس است.
این گروه تحقیقاتی البته مطالعه خود را در مدل جانوری و در میان جوندگان پیش برده‌اند. سایر مطالعات نیز حاکی از ارتباط میان کاهش تنوع باکتریایی با بروز چاقی و برخی بیماری‌ها همچون التهاب روده‌اند.
بررسی نقش گردو در بهبود سیستم گوارش طی این تحقیق از سوی موسسه تحقیقات سرطان آمریکا و کمیسیون گردوی کالیفرنیا پشتیبانی شده و نتیجه‌گیری آن تاکید می‌کند که با افزودن گردو به رژیم غذایی می‌توان سبب تغییر شکل جامعه میکروبی روده و افزایش بهبود و سلامت آن شد.

پست های اخیر از ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها :
 روزتان را با این میوه ها برای صبحانه، با نشاط شروع کنید
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.18
 آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.08.17
 علائم و عوارض مصرف ناکافی سبزیجات
ارزشهای غذایی و تاثیر دارویی خوراکیها 1399.04.22
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب