این چای رایج یک نوشیدنی لاغر کننده قدرتمند است

53

روش‌های متعددی برای کاهش وزن و درمان چاقی معرفی شده که از میان آن‌ها مصرف چای سبز یکی از پرطرف‌دارین‌ها محسوب می‌شود. اما به تازگی برخی پژوهش‌گران به نتایج جدیدی رسیده‌اند. نتایجی که نشان از آن دارند که مصرف چای سیاه نیز می‌تواند به مثابه‌ی یک روش و یک نوشیدنی لاغر کننده برای کاهش وزن در نظر گرفته شود. این نوشتار از سری مطالب نت‌نوشت در مورد بر روی تأثیر مصرف چای سیاه به عنوان یک نوشیدنی لاغر کننده بر کاهش وزن متمرکز است. با ما همراه باشید.
امروزه چاقی از جمله مشکلاتی است که گریبان بسیاری از آدمیان را گرفته و شوربختانه روز به روز نیز در حال افزایش است. اگر چاقی را در اینجا به منزله‌ی یک «مشکل» معرفی کردیم نه به آن سبب است که این مورد موجب کاهش زیبایی و اعتماد به نفس شده، بلکه به آن سبب است که چاقی بیماری‌ها و اختلالات بسیاری را نیز به همراه دارد و به همین دلیل است که بسیاری از پژوهشگران درصدد یافتن روش یا روش‌هایی مناسب برای مبارزه با چاقی و افزایش وزن هستند. در این میان، روش‌های متعددی برای کاهش وزن و درمان چاقی معرفی شده که از میان آن‌ها مصرف چای سبز یکی از پرطرف‌دارین‌ها محسوب می‌شود. اما به تازگی برخی پژوهش‌گران به نتایج جدیدی رسیده‌اند. نتایجی که نشان از آن دارند که مصرف چای سیاه نیز می‌تواند به مثابه‌ی یک روش و یک نوشیدنی لاغر کننده برای کاهش وزن در نظر گرفته شود. این نوشتار از سری مطالب نت‌نوشت در مورد  بر روی تأثیر مصرف چای سیاه به عنوان یک نوشیدنی لاغر کننده بر کاهش وزن متمرکز است. با ما همراه باشید.
چای سیاه به مثابه‌ یک نوشیدنی لاغر کننده

چای سیاه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در آمریکا است و بیش از ۸۰ درصد از مصرف چای در این کشور را از آن خود کرده است. خبر خوب این است که محققان دریافته‌اند که چای سیاه نیز به مانند چای سبز می‌تواند در کاهش وزن مفید باشد. «سوزان هنینگ» و همکارانش در دانشکده‌ی پزشکی دیوید جفن دانشگاه کالیفرنیا به تازگی تحقیق خود را در مجله‌ی تغذیه‌ی اروپا منتشر کرده اند. سوزان هنینگ می‌گوید که چای سیاه از طریق یک مکانیسم خاص و با کمک به میکروبیوم روده می‌تواند موجب بهبود سلامت بدن شده و همچنین به کاهش وزن کمک کند.

کاهش وزن
چای سیاه و چای سبز

هم چای سیاه و هم چای سبز سرشار از پلی‌فنول‌ها هستند. پلی‌فنول‌ها نوعی آنتی اکسیدان اند که از ساختارهای سلولی همچون DNA و غشای سلولی در برابر آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز به اندازه‌ی کافی کوچک هستند که بتوانند متابولیسم انرژی کبد را جهت کاهش وزن تغییر دهند و همچنین بتوانند به راحتی در گردش خون جذب شوند.

نیز چای سیاه به کمک میکروب‌های روده می‌تواند سلامت روده را تقویت کند و کاهش وزن را در پی داشته باشد. لذا مصرف هر دوی این چای‌ها می‌تواند در افزایش باکتری‌های روده‌ی مرتبط با لاغری و کاهش باکتری‌های روده‌ی مرتبط با چاقی مفید باشد.

در کل کسانی که با نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن خیلی راحت نیستند، می‌توانند از چای سیاه استفاده کنند و از مزایای این نوشیدنی برای کاهش وزن و سلامت بدن بهره ببرند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب