دلیل انحراف ستون فقرات در دختران

106

حدود 85 درصد اختلالات اسکلتی علت پاتولوژی‌ ندارند و نحوه نادرست نشستن و برخو‌استن، کیف‌های سنگین، نحوه زندگی در محیط کار و سایر مکان‌ها و ناآگاهی موانع سلامت ستون فقرات این آمار را سبب می‌شود. انواع مختلفی از اختلالات ستون فقرات در جامعه مطرح است و می‌توانیم بگوییم افراد گوناگونی با مشکلات و آسیب‌های ستون فقرات در کشور دست و پنجه نرم می‌کنند.
85درصد اختلالات اسکلتی علت پاتولوژی‌ ندارند

حدود 85 درصد اختلالات اسکلتی علت پاتولوژی‌ ندارند و نحوه نادرست نشستن و برخو‌استن، کیف‌های سنگین، نحوه زندگی در محیط کار و سایر مکان‌ها و ناآگاهی موانع سلامت ستون فقرات این آمار را سبب می‌شود.
دلیل انحراف ستون فقرات در دختران
در مواردی‌ که انحراف ستون فقرات شدید‌ باشد، نخاع و عصب هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد و با کاهش ظرفیت تنفسی‌، ظرفیت قلبی‌ به اعمال جراحی نیز خواهیم رسید که با توجه به عوارض جراحی‌ توصیه می‌شود تا در گام‌های ابتدایی والدین و متولیان در مدارس کشور با مراجعه به فیزیوتراپیست‌ها، مداخله زود هنگام فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند با تعداد جلسات کمتر و هزینه‌های کمتر شاهد بهبودی‌ این اختلال باشند.
با توجه به آمار تکان دهنده انحراف ستون فقرات و درجات مختلف آن و همچنین انحراف‌ زانو و صافی کف پا، اگر من جای مدیران مدارس بودم مداخله فیزیوتراپیست‌ها در سنین پایین در مدارس را یک ضرورت می‌دانستم و با آگاه‌سازی، پیشگیری و غربالگری‌ کودکان در سنین پایین‌ در سلامت ستون فقرات افراد جامعه گام برمی‌داشتم.
گفته می‌شود، سلامت افراد به اندازه سلامت ستون فقرات آنها مهم است که برای رسیدن به این مهم افراد جامعه باید با مشاهده اختلالات و درد در این نواحی، مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی داشته باشند و پزشکان نیز باید با ارجاع‌ به موقع بیماران به فیزیوتراپیست‌ها در صدد کاهش آمار اختلالات ستون فقرات و رسیدن به ارتقاء سلامت جامعه باشند.

پست های اخیر از درد مفاصل/ستون فقرات :
 آشنایی با تاندونیت مچ دست
درد مفاصل/ستون فقرات 1398.10.15
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب