با این روش‌ها انرژی مثبت و شادی از دست رفته را به زندگی‌تان بازگردانید!

87

کسی نیست که بگوید من دچار استرس و تنش نمی‌شوم. هیچ انسانی وجود ندارد که در ضمیر ناخودآگاهش یک سری افکار منفی و ناراحت کننده وجود نداشته باشد. در زندگی هر شخص مشکلات و تنش‌هایی هست که به صورت ناخود آگاه انرژی مثبت را تحلیل می برند و سبب کاهش نیروهای شادی آفرین می شوند.

اولین گام برای از بین بردن اندیشه منفی این است که بتوانید استرس خود را کنترل کنید و اگر در موقعیتی قرار گرفتید که انرژی مثبت خود را از دست دادید توانایی بازگرداندن نیروهای شادی آفرین را داشته باشید.

بدانید که چه می‌خواهید

وقتی دچار یک بحران ناراحت کننده می‌شوید اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید دقیقا چه چیزی می‌خواهید. فهمیدن اینکه در آن موقعیت چه حرکتی و یا چه کسی می تواند شما را خوشحال کند بسیار مهم است و البته این مسئله را تنها خود شما می توانید متوجه شوید.

ممکن است در یک وضعیت استرس‌زا قرار گرفته باشید و تنها با یک سفر کوتاه آخر هفته حالتان خوب شود یا اینکه با گپ زدن یک دوست سرحال شوید. کمی فکر کنید، نیروی مثبتی که می تواند شما را شاد کند، پیدا خواهید کرد.

بعد از پیدا کردن، آن را در الویت قرار دهید تا در اولین فرصت به آن دسترسی پیدا کنید.
روی نکات مثبت تمرکز کنید

هنگامی که تمام اتفاقات و وقایع به نظرتان منفی می رسد، دشوارترین کار این است که بتوانید بر روی یک مسئله خوب تمرکز کنید. اما سعی کنید تمرکزتان را تحت کنترل قرار دهید و به جای فکر کردن به بدی های دنیا، به شادی و آرامش درونی خود فکر کنید.

این تمرکز مثبت به شما امکان دور شدن از افکار اذیت کننده را می دهد و شما را تا حدی از انرژی‌های منفی دور می‌کند.
نفس بکشید

بار بعد که در موقعیت منفی قرار گرفتید یک لحظه تامل کنید و یک نفس عمیق بکشید. همه چیز در ذهن شما تغییر خواهد کرد.زمانی که شما قادر به کنترل خود باشید و بتوانید نقطه جوش افکارتان را تحت کنترل قرار دهید، راحت‌تر می توانید یک راه حل مناسب برای مشکلات پیدا کنید.

تنفس، آرامش شما را بر می‌گرداند و مغزتان بهتر عمل می کند.  این سبب می شود حتی بتوانید به طریقه طنز یک مسئله تاسف بار را حل کنید.
مهربانی کنید

زمانی انرژی مثبت خواهید داشت که بتوانید به اطرافیانتان انرژی بدهید. محبت کردن به اطرافیان حتی به غریبه ها سبب احساس رضایت‌مندی و خشنودی می شود.

برای خانواده خود هدیه بگیرید، یادداشت دلگرم کننده برای دوستان خود بنویسید، قهوه شخص دیگری را حساب  کنید و . . . هزاران عمل و رفتار دیگر که می تواند انرژی مثبت را در اطراف شما افزایش دهد.
با طبیعت ارتباط برقرار کنید

بسیاری از کارها می تواند شما را آرام کند و استرس را کاهش دهد. یکی از بهترین و موثرترین آن‌ها ارتباط با طبیعت است.

طبیعت مادر انرژی در جهان است که به شدت آرامش بخش می باشد. در حدی که ماساژ نیز با آن برابری نمی‌کند.

زمانی را به قدم زدن در خارج از منزل و طبیعت اختصاص دهید و از دیدن آن لذت ببرید . به خاطر بیاورید که شما یک قسمت بسیار کوچک از این دنیای شگفت انگیز هستید.
فراموش کنید

اگر تصمیم گرفتید که انرژی مثبت را به زندگی خود بازگردانید وقت آن رسیده که مشکلات و مسائل دردناکی که در زندگی داشتید را فراموش کنید. شاید عواقب و تاثیرات بسیاری از مشکلات در زندگی شما هیچ وقت از بین نرود ولی فراموش کردن دردها به شما احساس آزادی و شادی می دهد.

فراموش کنید تا رهاتر زندگی کنید.
احساسات خود را بشناسید

وقوع اتفاقات دردناک می تواند نگران کننده و بسیار سخت باشد. اما سعی کنید احساسات خود را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید.  شما نمی توانید همیشه یک چهره شجاع داشته باشید گاهی هم لازم است احساساتی عمل کنید. به احساس درونی خود احترام بگذارید. گاهی که دلتان می خواهد فریاد بزنید یا اینکه زمان‌هایی را سخت کار کنید و ایمان داشته باشید که  اتفاقات مثبتی در افق منتظر شماست.

پست های اخیر از روان شناسی و روانپزشکی :
 چند روش برای کنترل استرس روزمره
روان شناسی و روانپزشکی 1398.11.02
 راه‌های طبیعی افزایش دوپامین
روان شناسی و روانپزشکی 1398.08.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب