90

پیشانی از مهمترین قسمت‌های اصلی صورت می باشد که تا یک سوم از سطح کل صورت را شامل می شود. علیرغم اینکه تنها یکی از اعضای اصلی چهره به نام ابروها در پیشانی وجود دارد، ولی با این حال پیشانی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره هر فرد می گذارد. پیشانی سه ویژگی مهم دارد که حدود یا اندازه کلی پیشانی در چهره هر شخص از روی این سه ویژگی تعیین می‌گردد. مرز بالایی پیشانی به وسیله خط رویش موی سر تعیین می‌شود که جایگاه آن در میان آقایان و خانم ها تا حد زیادی متغییر است. حد پایینی پیشانی هم با ابروها و استخوان‌های پیشانی که همان برآمدگی‌های لب استخوان جمجمه در قسمت فوقانی چشم‌ها هستند، تعیین می‌شود. در دو سمت  پیشانی هم برآمدگی‌های شقیقه‌ای هست که لبه‌های استخوان پیشانی و محل وصل شدن استخوان به ماهیچه‌های تمپورال بزرگ نام دارد.

جراحی پیشانی نوعی روش جراحی است که ممکن است تا کنون نام آن هم به گوشتان نخورده باشد ولی در پایتخت افرادی هستند که برای این عمل جراحی به مطب متخصصان زیبایی رجوع می کنند .

ویژگی های پیشانی ناندرتال

افرادی هستند که در نواحی پیشانی و فوقانی ابروهای‌شان مقداری برجستگی وجود دارد که در اصطلاح پزشکی به آن پیشانی ناندرتال می گویند. برجستگی استخوان سینوس‌ها (رشد حفره‌های هوا در استخوان‌های سینوس) در نواحی پیشانی باعث ایجاد این برجستگی می‌گردد. پیشانی این افراد از سمت نیم‌رخ،  شیب‌دار است. علت این برجستگی غالبا به ژنتیک این افراد مرتبط است و سابقه فامیلی موجب می‌شود ولی مسائل هورمونی و استخوانی هم در ایجاد این عارضه تاثیرگذار است. در واقع هورمون‌های رشد و مردانه می‌تواند موجب رشد این استخوان و برجستگی آن می گردند. گرچه این نشانه می تواند در اوایل کودکی کم باشد و با بالارفتن سن به مرور دیده شود. پیشانی برجسته موجب فرمی مردانه و خشن و همچنین گود دیده شدن چشم‌ها می شود، به‌ همین علت بیشتر افراد طالب درمان این عارضه می باشند.

علت ایجاد پیشانی ناندرتال

دلیل بروز پیشانی ناندرتال برجستگی استخوان ناحیه سینوسهای پیشانی است. این نقص غالبا عارضه ای فامیلی است اما اغلب تحت شرایط ویژه استخوان پیشانی در ناحیه سینوسها همراه با برجسته شدن ؛ نازک نیزمیگردد.

برای بررسی ضخامت استخوان ناحیه سینوس پیشانی  اسکن پیش از جراحی تاثیر مفیدی بر تشخیص جراح میگذارد.

فرق پیشانی برجسته با ناندرتال

نوع دیگری از برجستگی در پیشانی ایجاد می شود که با پیشانی ناندرتال فرق دارد. در پیشانی ناندرتال تنها در قسمت فوقانی ابروها برجستگی دیده می شوذ و پیشانی در قسمت بالای فرورفتگی مشاهده می شود. ولی پیشانی برجسته به صورت کامل با برجستگی بیش از حد مواجه می شود و استخوان منحنی بیرون زدگی زیادی دارد. این عارضه هم به ژنتیک ارتباط دارد و در کودکی توسط پزشک تایید می شود. غالبا مادران در دوران طفولیت با نگاه کردن به چهره فرزندشان این برجستگی را تشخیص میدهند. باید بدانید این موضوع در طفولیت باید بررسی شده و در صورتی کودک به عارضه دیگری مبتلا نباشد نباید نگران شوید. اگر برجستگی پیشانی در زیبایی تان عیب و ایرادی و خللی ایجاد کرده باشد با استفاده از جراحی می توانید آن را برطرف کنید. برای برطرف کردن این مدل پیشانی ها هم از ترفندهای مشابه درمان پیشانی ناندرتال استفاده می‌گردد تنها منطقه وسیع‌تری را دربر میگیرد.

عمل جراحی پیشانی ناندرتال چیست؟

جراحی برجستگی پیشانی نوعی عمل جراحی است که برای کم شدن ظاهر برجسته یا مردانه پیشانی (یا پیشانی ناندرتال) صورت میگیرد. پیشانی جزو مشخصه های اصلی چهره می باشد که با توجه به شکل و اندازه خود می‌تواند ظاهری مردانه یا زنانه به شما بدهد. به عنوان نمونه پیشانی‌های مردانه غالبا دارای یک لبه درشت و استخوانی هستند که  به آن «برجستگی پیشانی» (Brow bossing) می گویند. در صورتی که پیشانی‌های زنانه غالبا صاف‌تر و هموارتر بوده و حاوی لبه‌های برآمده نیستند در جراحی برجستگی پیشانی، این انحناها اصلاح شده و صاف می‌شوند و فرم برجستگی پیشانی به صورتی اصلاح میگردد که فرمی لطیف‌تر و زنانه‌تر به دست آورد.

چه عارضه هایی منتطر شماست؟

عارضه هایی که پس از جراحی پیشانی برجسته و ناندرتال احتمال دارد به وجود بیاید، از جمله  مراحل درمان به شمار می رود کبودی و ورم در قسمت پیشانی، درد، خونریزی و... پس از مدتی رفع می شود . غالبا بی‌حسی هم می تواند در این ناحیه پدید بیاید که غالبا پس از چند ماه درمان می شود در بیشتر موارد، شکاف پوست و بخیه زیر خط رویش مو ایجاد شده و پس از مدتی ناپدید می شود.

اثری از محل عمل برجای می ماند؟

غالبا  هر موقع که متقاضی تصمیم به یک عمل جراحی میگیرد، موردی که خیلی برایش حائز اهمیت است اینست که آیا پوست ناحیه جراحی  آسیب میبیند یا خیر. از آنجا که بریدگی پوست در زمان جراحی رفع برجستگی پیشانی در قسمت زیرین خط رویش موی سر ایجاد می‌شود، محل زخم ناشی از آن بسیار کوچک می باشد و کم کم از بین می رود

پست های اخیر از پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو :
 روش‌های خانگی برای پرپشت شدن ابرو
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.11.14
 برای داشتن پوستی زیبا، از گلاب استفاده کنید
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.10.10
 دوازده ماده طبیعی که پوست شما را جوان نگه می‌دارد
پوست و مو و زیبایی ومشاوره پوست و مو 1398.09.26
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب