علائم عفونت کلیه‌ها را بشناسید

47

 عفونت کلیه به دو نوع حاد، ناگهانی و مزمن تقسیم می‌شود که تب بالای ۳۹ درجه، لرز شدید و درد پهلو سه علامت عفونت کلیه هستند.علت عفونت کلیه، تهاجم باکتری وارد شده به بدن چه از طریق خون و چه از طریق ادرار می باشد که باکتری با حمله به سلول های کلیه باعث التهاب کلیه ها و تخریب عملکرد آن می‌گردد.باکتری‌ها می‌توانند از طریق خون، از مسیر انتشار به ارگان‌های آلوده از قبیل آبسه و عفونت های دور کلیه و  از راه ادراری که باکتری از سوراخ مجرای ادرار وارد مجرا و مثانه و سپس به کلیه ها می‌رسد که این راه شایع‌ترین مسیر درگیری کلیه ها و عفونت است.




بچه‌های دارای برگشت ادراری که در این افراد به علت برگشت ادراری از مثانه به کلیه ها ادرار عفونی باکتری را به کلیه‌ها رسانده و باعث عفونت کلیه و آسیب به آن می‌گردد که امروزه شایعترین علت از کارافتادن کلیه و آسیب کلیه‌های اطفال، برگشت ادرار از مثانه به کلیه یا ریفلاکس و عفونت کلیه ثانویه به این این برگشت ادراری است. افرادی که مبتلا به عفونت های مقاربتی از قبیل سوزاک ، سیفلیس و ایدز و … هستند که در این جا به علت آلوده شدن مجرا باکتری آرام آرام به طرف کلیه ها حرکت و با عفونت کلیه آن را درگیر و تخریب می کند.

عفونت کلیه به دو نوع حاد و ناگهانی و مزمن تقسیم می‌شود که تب بالای 39 درجه، لرز شدید و درد پهلو سه علامت عفونت کلیه هستند.
تغییر رنگ ادرار و کدر شدن آن، بدبوشدن ادرار، تکرر ادراری، سوزش ادرار و خون در ادرار از جمله سایر علائم عفونت کلیه است. در سنین پائین و در بچه‌ها کاهش وزن و عدم رشد بچه‌ها می‌تواند نشانه عفونت کلیه باشد.

پست های اخیر از کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی) :
 علائم کلیوی ناشی از کرونا
کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی) 1399.08.26
 گیاهی که شستشو دهنده کلیه و مجاری ادراری است
کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی) 1398.09.12
 چند راهکار ساده برای دفع سریع "سنگ کلیه"
کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی) 1398.08.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب