مبارزه با بیماری پارکینسون

63

بر اساس جدیدترین تحقیقاتی که در خصوص بیماری پارکینسون صورت گرفته است، به این نتیجه رسیده اند که تا 7 سال آینده، بیماری پارکینسون یکم پنجم رشد خواهد کرد و همچنین تا سال 2040، ابتلا به این بیماری 2 برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
مبارزه با بیماری پارکینسون
کارشناسان بهداشتی می‌گویند: «در حال حاضر حداقل 137 هزار نفر در انگلیس مبتلا به پارکینسون هستند که همه نوع گروه سنِّی‌ به آن مبتلا شده‌اند».
وزارت بهداشت این کشور نیز با ابراز ناراحتی از شیوع پارکینسون در انگلیس اظهار کرده است: پارکینسون هزینه‌های جدی برای دولت و وزارت بهداشت به بار خواهد آورد.
پارکینسون، همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود؛ شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی‌کند.
به طور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی است رخ می‌دهد.
دکتر «سوزانسیرلس نیلسن» و همکارانش در دانشگاه واشنگتن، 490 نفر را که به تازگی به بیماری پارکینسون در درمانگاه دانشگاه مغز و اعصاب یا سازمان حفظ سلامت منطقه‌ای تشخیص داده شده بودند را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند خوردن مواد غذایی مانند فلفل و گوجه فرنگی، ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش دهد.
در ماه نوامبر سال گذشته، آمار نشان داد که حدود 6.9 میلیون نفر در سراسر جهان پارکینسون داشته‌اند؛ دانشمندان هشدار دادند که تا سال 2040، این تعداد به حداقل 14 میلیون نفر خواهد رسید.

پست های اخیر از بیماریها و روش های درمانی :
 حقایقی در مورد سکته مغزی، قاتل خاموش
بیماریها و روش های درمانی 1399.04.21
 نحوه نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل
بیماریها و روش های درمانی 1398.12.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب