سم زدایی در ۴ مرحله ساده و خداحافظی با بیماری‌ها و امراض!

29

در ایده آل ترین حالت همه ی ما دوست داریم که ارگان های بدن مان به خوبی کار کنند و سموم جزئی را از بدنمان دفع کرده و همیشه سالم و پر انرژی باشیم. اما متاسفانه همیشه آن طور که ما دوست داریم نمی شود و بدن ما نمی تواند حجم زیاد سمومی که در اثر شرایط نامناسب وارد بدن مان می شود را به سرعت دفع کند و به همین علت بیماری به وجود می آید. خستگی، بی حالی، افسردگی، افزایش وزن، سو هاضمه، بوی بد بدن و سفید یا زردی روی زبان،مشکلات پوستی و … علائمی هستند که به ما هشدار می دهند که بدن مان مواد سمی را نتوانسته فیلتر کند. بنابراین قبل از این که بیماری جدی تری به سراغ مان بیاید بهتر است به فکر سم زدایی بدن باشیم.



کبد یکی از مهم ترین اعضای بدن انسان است. کمک به هضم غذا، ذخیره ی انرژی بدن، کمک به لخته شدن خون، تجزیه ی داروها و الکل برای پردازش بهتر در بدن و ساختن صفرا که در کیسه صفرا ذخیره می شود تنها بخشی از اهمیت این عضو را نشان می دهد. امولوسیون چربی مصرفی بدن به کمک کیسه صفرا انجام می گیرد. این یعنی اگر صفرا نباشد بدن ما در تجزیه چربی که یک مولکول درشت و سرسخت است مشکل خواهد داشت. اگر هر کدام از این اعضا مشکلی در عملکردشان به وجود بیاید بدن ما دچار آسیب خواهد شد.

سم زدا های زیادی برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا وجود دارد. اما برای کسانی که بازی سم زدایی را تازه شروع کرده اند میوه و سبزیجاتی که در ادامه خواهیم آورد یک استارت عالی است.

برای سم زدایی کبد شما می توانید سیر، گریپ فروت، چغندر، هویج، چای سبز، سبزیجات برگ سبز، آووکادو، سیب، گندم سیاه، سبزیجات،  لیمو، گردو، کلم، و زردچوبه مصرف کنید.

برای پاکسازی کیسه صفرا، مصرف آب سیب طبیعی، مرکبات، روغن زیتون تصفیه شده، آب لیمو، و نوشیدن مقدار زیاد و کافی آب در روز توصیه می شود .

این عضو مهم بدن در دستگاه گوارش را دست کم نگیرید. پانکراس مسئول تولید و ترشح آنزیم ها و هورمون هایی است که کمک به تجزیه غذا در روده کوچک انسان می کند. همچنین تولید و ترشح انسولین در جریان خون به منظور تعدیل سطح قند خون از دیگر کاربردهای مهم این عضو است. ضروری است که این عضو حیاتی بدن همواره در بالاترین سطح سلامتی خود قرار داشته باشد تا بدن سالمی داشته باشیم.

برای پاکسازی سموم پانکراس بسیار مهم است که روز خود را با خوردن کیوی، لیمو، پاپایا و یا آب آناناس شروع کنید. ویتامین B که در سبزیجات سبز برگ به وفور وجود دارد را در رژیم غذایی تان بگنجانید و دوش آب داغ و دوری از استرس را فراموش نکنید.

یکی از حیاتی ترین ارگان های بدن کلیه ها هستند که وظیفه اصلی شان دفع مواد زائد از بدن از طریق ادرار است.

میوه عنصر اصلی پاکسازی کلیه ها از سموم است. انواع میوه ها و آب میوه های طبیعی مخصوصا انواع توت ها برای این منظور توصیه می گردد. شما همچنین می توانید زنجبیل، زردچوبه، جعفری، کلم پیچ و دانه کدو تنبل را به رژیم غذایی خود را اضافه کنید.

هر چه که ما می خوریم توسط روده هایمان در بدن حرکت می کنند. یک روده سالم مواد مغذی مورد نیاز بدن را از غذاها دریافت کرده و بقیه موادی که مورد نیاز بدن نیست را به بیرون از بدن راهنمایی می کن. روده کوچک ۹۰ درصد از آب و مواد غذایی را جذب می کند و در روده بزرگ جذب آب و راندن مواد به بیرون از بدن اتفاق می افتد. داشتن یک روده سالم نیازمند داشتن یک رژیم غذایی سالم و سم زدایی روده ها است.

برای سم زدایی روده ها باید روده ها تمیز شوند. کفیر، اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم بروکلی، سیر، سرکه سیب، تخم کتان یا دانه چیا، چای سبز، لیمو، و آووکادو به روند پاکسازی روده ها کمک زیادی می کنند. آب نیز مثل همیشه ضروری است!

پست های اخیر از بیماریها و روش های درمانی :
 حقایقی در مورد سکته مغزی، قاتل خاموش
بیماریها و روش های درمانی 1399.04.21
 نحوه نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل
بیماریها و روش های درمانی 1398.12.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب