آسان ترین راه ها برای کاهش فشار خون

46

اگر فشارخون اطرافیانتان بالا باشد اولین اقداماتی که باید انجام دهید چیست؟ می دانید که در چنین مواقعی با چند راهکار ساده می توانید از یک حادثه جدی پیشگیری کنید؟ این مطلب را بخوانید تا این چند راهکار ساده را بیاموزید.



 فشار خون نرمال
میزان فشار خون نرمال (مطلوب) کمتر از mm Hg ۸۰/۱۲۰ است. اما امروزه فشار خون بالا یکی از بیماری های رایج است که نتیجه استرس و بی تحرکی عصر تکنولوژی می باشد. فشار خون بالا با شمار هشداردهنده مرگ و میر سالانه در جهان مرتبط است. هرچند فشار خون بالا ممکن است علائم ظاهری نداشته باشد، اما مهم‌ترین پیامدهای آن حمله قلبی و سکته مغزی و در کنار آن بروز نارسایی کلیوی است.با تغییر شیوه ی زندگی می توان از بیماری های غیرواگیر دور ماند . همانطور که می دانید  کاهش فعالیت های فیزیکی در طول روز، تغییر نوع خوراک و افزایش پشت میزنشینی، باعث شده چاقی، اضافه وزن و بیماری های غیرواگیری مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، چربی خون بالا، سرطان ها و ناراحتی های قلبی و عروقی، بسیاری از ما را رنج دهند و آمار مرگ و میرها را بالا ببرند. یکی از راه های رهایی از این مشکل، اصلاح الگوهای تغذیه ای و پیروی از رژیم های غذایی سالم تر است.بیشتر ما می دانیم رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از سالم ترین انواع رژیم غذایی در سراسر دنیا محسوب می شود که به دلیل استفاده فراوان از غذاهای دریایی و روغن های گیاهی سالم تری مانند روغن زیتون توانسته است نرخ مرگ و میر را در بین طرفداران خود کاهش دهد و طول عمر همراه با سلامت را برای آنها به ارمغان بیاورد.

داروهای اورژانسیکاهش فشار خون

در صورتی که افزایش فشار خون بیمار تشخیص داده شود، ممکن است جهت کنترل و پایین آوردن آن، دارو تجویز شود که برخی از داروهای اورژانسی که ممکن است برای کاهش فشار خون توسط پزشک تجویز شود عبارتند از:

 
یک کپسول کاهنده فشار خون

کپسول آدالات (نیفیدیپن) به فرم زیرزبانی جهت کاهش فشار خون بالا و کاهش درد ناشی از اسپاسم (گرفتگی) عروق و با توصیه پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد بدین شکل که در فشار خون بالاتر از 120/200 م م ج، بیمار کاملاً دچار علائمی چون حملات سردرد شدید، تهوع، استفراغ شدید، تاری دید، وزوز گوش و برافروختگی صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد بدین ترتیب که یک کپسول آن را سوراخ نموده و سه قطره از محتوای آن را زیر زبان بیمار ریخته و پس از ده دقیقه فشار خون را کنترل نمائید.

 
نیترو گلیسیرین

از گروه نیتراتها میباشد. بعنوان داروی گشادکننده عروق  کرونر قلب به کار میرود و باعث افزایش خونرسانی به قلب شده وآنژین صدری حاد را کنترل کرده و فشارخون را پایین میاورد.

این دارو برای درد شدید قفسه سینه، کنترل فشار خون بالا، سکته قلبی، ایسکمی عروق کرونر تجویز میشود.

 
یک داروی مهم

کاپتوپریل یکی از داروهای کاهنده فشار خون محسوب می شود.

 
داروهای ادرار آور

از داروهای ضد فشار خون  ادرارآور میباشد و با گشاد کردن عروق کلیه باعث افزایش ادرار ودر نیجه  کاهش فشار خون رابه همراه دارد و در موارد ورم، کاهش ادرار، نارسایی کلیه و درمان سریع فشار خون بالا تجویز می شود.

 
طب سنتی

فشارخون درطب سنتی ناشی از امتلا خون است که می تواند هم از بلغم باشد و هم از دم .وقتی صفرا در تن کاهش پیدا میکند خونرسانی در بدن دچار اشکال میشود پس جهت پیشگیری از بیماری فشار خون باید همواره صفرا در تن به اندازه باشد.

 
این راهکارهای خانگی

اولین و البته راحت ترین راه قدم زدن است. یکی از مهمترین نکاتی که در این مورد باید رعایت کنید این است که فدم زدن برای کاهش فشار خون باید قدرتی باشد و میزان آن باید تقریبا یک ساعت در روز باشد.

کشیدن نفس عمیق می تواند کمک به سزایی به کاهش فشار خون شما کند. صبح بعد از بیدار شدن از خواب و شب ها قبل از رفتن به رخت خواب به 5 دقیقه نفس عمیق بکشید تا اکسیژن کافی وارد رگ های شما شده و فشار خون شما تنظیم شود.

سیب زمینی یکی از بهترین راه های درمان فشار خون است. افرادی که فشار خون بالایی دارند باید روزانه به مقدار 2 هزار تا 4 هزار میلی گرم پتاسیم مصرف کنند. بهترین منبع برای بدست آوردن این پتاسیم سیب زمینی و یا گوجه فرنگی است.

پست های اخیر از بیماریها و روش های درمانی :
 حقایقی در مورد سکته مغزی، قاتل خاموش
بیماریها و روش های درمانی 1399.04.21
 نحوه نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در منزل
بیماریها و روش های درمانی 1398.12.14
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب