عوارض جانبی آلومینیوم ام جی اس

52

شربت آلومینیوم ام اجی اس برای مشکلات معده کاربرد دارد. شربت آلومینیوم ام اجی اس همچنین برای نفخ معده هم مصرف می‌شود. آلومینیوم ام اجی اس به  صورت قرص، شربت و پودر مصرف می‌شود.




آلومینیوم ام جی اس یک داروی ضد اسید معده و ضد نفخ معده است؛ که به صورت قرص، شربت و پودر (برای تهیه سوسپانسیون) تولید و تجویز می شود. این دارو نوعی درمان کمکی در درمان زخم معده و دوازدهه (اثنی عشر) است. و با کاهش اسید، در کاهش درد زخم معده، التهاب معده و مری، موثر است. به طور دقیق تر پزشک ممکن است در درمان اولسر پپتیک، ریفلاکس، زخم دوازدهه و سوء هاضمه، این دارو را تجویز کند.

اثرگذاری این دارو در صورت مصرف قبل از غذا ۲۰ الی ۶۰ دقیقه و در صورت مصرف یک ساعت پس زا صرف غذا، ۱ الی ۳ ساعت طول می کشد.  قرص های آلومینیوم ام جی اس ۲۰۰ میلی‌گرمی و محلول آن ۲۲۵ میلی‌گرمی است.

آلومینیوم ام جی اس از قدیمی ترین و رایج ترین داروهای سوزش معده و نفخ معده است؛ و قدیمی ها به آن شربت کچی یا ماژل می گفتند.

تفاوت آلومینیوم ام جی با آلومینیوم ام جی اس در این است که اولی تنها سوزش معده را تسکین می دهد. اما دومی که جدیدتر است با کاهش سطحی حباب های گاز، موجب کاهش نفخ معده می گردد.

نکات مصرف آلومینیوم ام جی اس
این دارو را به صورت شربت و قرص معمولا ۱ تا ۲ قاشق مربا خوری، طی ۲ وعده در روز، یک ساعت قبل از خواب و بعد از صرف غذا، مصرف می کنند.
در صورت ابتلا به مشکلات کلیوی، انسداد روده و کمبود فسفات خون، این دارو را مصرف نکنید.
مصرف آلومینیوم ام جی اس در کودکان با احتیاط بالا باید باشد.
به طور کلی بهتر است هنگام مصرف آنتی اسیدها سایر داروها را به فاصله بیش از ۱ ساعت از مصرف آن، استفاده کنید.
مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی تحت نظر پزشک قابل انجام است.
برای اثر گذاری سریع تر بهتر است قرص ها را جویده و با اّب مصرف کنید.
هنگام مصرف این دارو مصرف مایعات را تا دو لیتر در روز افزایش دهید.
در صورت حساسیت حاد به ۀومینیوم از صمرف این دارو خودداری کنید.
در صورت مصرف سوسپانسیون آن، در ابتدا شیشه را به خوبی تکان دهید. همچنین بهتر است همراه با آن آب یا شیر مصرف کنید.


مصرف این دارو در افراد مبتلا به نارسایی کلیه، می تواند موجب تضعیف اعصاب مرکزی شود. مصرف طولانی مدت آن در این افراد می تواند روی خلق و خوی فرد تاثیر بگذارد.
مصرف طولانی مدت آلومینیوم ام جی اس می تواند موجب یبوست، کاهش اشتها، کاهش غیر طبیعی وزن، سفید شدن مدفوع، تهوع، استفراغ و دردهای استخوانی (ناشی از تخلیه فسفات) شود.
در صورت احساس درد در قفسه سینه، سیاه رنگ شدن مدفوع، تعریق و تنگی نفس، مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک خود مراجعه کنید.

تداخل دارویی آلومینیوم ام جی اس
به طور کلی این دارو می تواند فرآیند جذب سایر داروها را تحت تاثیر قرار دهد. زا این رو بهتر است با زمانبندی دقیق مصرف شده و یک ساعت قبل و بعد از آن هیچ داروی دیگری مصرف نشود.

پست های اخیر از معرفی دارو ها :
 قرص هیوتکس چیست؟
معرفی دارو ها 1396.12.09
 قرص کلاژن چیست؟
معرفی دارو ها 1396.11.28
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب