راهکارهای درمان دندان درد در چند دقیقه

89

یکی از بدترین دردهایی که افراد را به زانو در می آورد درد یک جزء کوچک از بدن یعنی دندان است! در این مطلب شما را با انواع راهکارهای درمانی ساده دندان درد آشنا می کنیم که در عرض چند دقیقه شما را به آرامش می رسانند.
راهکارهای درمان دندان درد در چند دقیقه
درمان درد دندان با  اسانس نعنا
۳۰ قطره اسانس نعناع را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کرده و از آن به‌عنوان دهانشویه استفاده کنید. ۳ بار در روز و هردفعه حداقل ۳۰ثانیه دهانتان را با آن بشویید. نعناع خاصیت ضد‌تورم و ضدعفونی‌کنندگی دارد و برای تسکین درد بسیار مناسب است.

درمان درد دندان با سیر

یکی دیگر از درمان‌های خانگی که برای تسکین دندان درد به کار می‌ِآید سیر است. در واقع می‌توان گفت که سیر در درمان بسیاری از دردها معجزه می‌کند و دندان درد تنها یکی از آن موارد است. اما سیر چگونه می‌تواند در این مسئله کمک کننده باشد؟ برای این کار بهتر است یک یا دو حبه سیر کوچک را در دهانتان گذاشته و آن‌ها را به آرامی بجوید.

درمان درد دندان با  آب اکسیژنه

اگر درد دندان شما با بدمزگی دهان و حتی تب همراه بود، بهترین راه برای کم کردن مشکل، استفاده از آب اکسیژنه است. اما مثل تمام روش های طبیعی، این هم یک روش موقتی است و تنها تا روز ویزیت پزشک شما را آرام نگه می دارد و عفونت دندان تان را کمتر می کند. اگر چاره ای جز تسکین خانگی درد ندارید، از این روش کمک بگیرید:

برای کشتن باکتری ها و کم کردن ناراحتی تان، کمی آب اکسیژنه 3 درصد را قرقره کنید.

از این محلول تنها برای شستشو استفاده کنید و پس از چرخاندن آن در دهان تان، محلول را بیرون بریزید. بعد هم چند بار دهان تان را با آب خالی شست وشو دهید.

درمان دندان درد با  آویشن

- آویشن برخی از قوی ترین خواص ضد میکروبی همه روغنهای ضروری را ارائه می دهد. همچنین حاوی عناصر ضد قارچی، ضد عفونی کننده و دارویی است که برای تسکین درد مؤثر است و از بروز پوسیدگی دندان و بیماری های لثه جلوگیری می کند. آویشن را می توان برای درمان دندان درد استفاده کرد.

- بهترین راه استفاده از آویشن جویدن برگ آن است. اگر برگ وارد دندان شود، مشکل را بدتر می کند. جویدن برگ باعث می شود آب آن را خارج شود، باعث کاهش درد و همچنین کمک به بهبود زخم ها می شود. یکی دیگر از گزینه این است که چند قطره روغن اسانس آویشن را با روغن حامل مانند روغن زیتون رقیق کنید و سپس آن را در دهان بچرخانید. این کار به تسکین درد کمک می کند و با عفونت مبارزه می کند. همچنین می توانید روغن را به طور مستقیم به منطقه آسیب دیده اعمال کنید، فقط مقدار بسیار کم استفاده شود (یک قطره یا کمتر)
 
درمان دندان درد با سبزه گندم

سبزه گندم دارای خواص آنتی باکتریال است که با پوسیدگی و فساد دندان مقابله کرده و دندان درد را آرام می کند. آب سبزه گندم را گرفته و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

آب سبزه گندم سموم موجود در لثه ها را جذب کرده و رشد باکتری ها را کاهش داده و عفونت لثه ها و دندان را تحت کنترل در می آورد. اگر می توانید مقداری سبزه گندم را بجوید تا حدی که آب آن داخل دهان و روی دندانهایتان را بپوشاند.

درمان دندان درد با کنجد

بیشتر از 1600سال است که کنجد برای تسکین درد دندان در چین کاربرد دارد. کنجد حاوی ترکیباتی است که درد را بهبود می بخشد. خواص کنجد شبیه آسپیرین است و مانند مسکن عمل می کند. این دانه ها برای تسکین درد دندان بسیار مؤثر هستند. تهیه مرهم آن بسیار ساده است و نیاز به مواد زیادی ندارد.

 ظرف آبی را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. سپس دانه های کنجد را در آن بریزید. برای هر مقدار کنجد دو برابر آب لازم هست. برای اینکه ترکیب تاثیر بهتری داشته باشد، باید منتظر شوید تا نیمی از آب تبخیر شود. مرهم را مستقیما روی قسمت دردناک دندان بگذارید.
 
درمان دندان درد با پیاز

پیاز هم به تسکین دندان درد کمک می‌کند، زیرا خواص ضدعفونی و ضد باکتریایی قدرتمندی دارد. هنگام دندان درد کافی است تکه‌ای پیاز خام را برداشته و آن را چند دقیقه بجوید

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب