درمان جدید سرطان با تقویت و تحریک سیستم ایمنی

80

درمان سرطان در این روش با تقویت و تحریک سیستم ایمنی صورت می‌گیرد.این تاریخچه شامل درمان‌های غیر اختصاصی، شیمی درمانی رادیوتراپی و تارگت‌تراپی بوده و امروزه به داروهای ایمونوانکولوژی رسیده است.
 برخی از سرطان‌های دستگاه گوارش، بدخیمی‌های پوست، سرطان خون و ریه وابسته به سیستم ایمنی است و این روش درمانی می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد.



برخی از سلول‌های سرطانی به دلیل اینکه خود را ماسکه کرده از سیستم ایمنی فرار می‌کنند لذا باید از داروهای ایمونولوژی جهت مقابله با آنها استفاده کرد که در واقع این داروها سیستم ایمنی را تقویت و تحریک کرده که تشخیص دقیق سلول‌های سرطانی را انجام دهند.
در حال حاضر داروهای ایمونوانکولوژی در ایران تولید نمی‌شود و در زمینه مصرف نیز محدودیت وجود دارد چرا که این دارو بسیار گران بوده و در ایران تحت پوشش بیمه نیست، همچنین از آنجایی که این دارو وارد سیستم فارماکوپه نشده شرکت‌های بیمه آن را نمی‌شناسند و پرداخت از جیب مردم صورت می گیرد البته برخی از بیمه‌های تکمیلی نسبت به پوشش این دارو اقدام کرده‌اند.

این دارو تک نسخه‌ای بوده و قیمت آن برای هر 3 هفته یک بار 40 تا 50 میلیون تومان است همچنین حدود یکسال بوده که این دارو وارد ایران شده و بسیاری پزشکان آشنایی لازم با این دارو را ندارند
داروهای ایمونوانکولوژی 8 است که در دنیا تولید شده و البته طی چهار سال اخیر مصرف و تجویز آن شدت یافته است. لذا ارتقاء دانش پزشکان در این زمینه بسیار ضرورت دارد.


 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب