عادتی که شما را از سرطان مثانه دور نگه می دارد

28

امروزه خطرهای ابتلا به انواع سرطان ها افزایش یافته است سرطان یکی از از بیماری هایی است که درمان کمتری دارد و بیمار در صورت ابتلا به آن با درصد کمی زنده می ماند.


 



 امروزه خطرهای ابتلا به انواع سرطان ها افزایش یافته است سرطان یکی از از بیماری هایی است که درمان کمتری دارد و بیمار در صورت ابتلا به آن با درصد کمی زنده می ماند.آب یکی از نوشیدنی های بسیار سالم و بی رنگ و بی بو است.بدن نیاز مبرم خود به آب را از طریق فرایند تشنگی اعلام می دارد.گاهاً بدن احتیاج به این مایع دارد اما فرد احساس تشنگی نمی کند به همین جهت مصرف روزانه ۲ لیتر آب ضروری است . محققان فرانسوی طی بررسی های خود به این نتیجه رسیدند که مصرف آب روزانه باعث می شود که احتمال ابتلا به سرطان مثانه کاهش یابد. طی این مکانیزم آب ادرار را افزایش داده و از طرفی مواد سمی و سرطان زایی که در مثانه هستند خارج می شوند و کمتر این مواد با دیواره مثانه ارتباط دارند. این سرطان جزو شایع ترین نوع سرطان ها می باشد. بنابراین با نوشیدن آب روزانه به سلامت خود کمک کنید. .

روزانه به مصرف چه میزان آب نیاز دارید؟

شما همه روزه در طی تنفس، تعریق و ادرار و اجابت مزاج، آب بدنتان را از دست می دهید. برای عملکرد مطلوب بدنتان می بایست ذخایر آبی بدنتان را با مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی مایعات، تجدید و بازسازی نمایید. مطالعات بسیاری تلاش کرده اند که نیازهای تقریبی بدن به آب را به طور متوسط برای بزرگسال سالمی که در یک آب و هوای معتدل زندگی می کند، تخمین بزند. در ذیل به بعضی از این نظریات اشاره می شود:

_نظریه جایگزینی مایعات دفعی: میزان دفع ادرار برای بالغین به طور متوسط در حدود ۱٫۵ لیتر (۶٫۳ فنجان) در روز می باشد. شما در طی روز به طور متوسط نزدیک به یک لیتر آب را طی تنفس، تعریق و اجابت مزاج از دست می دهید. غذاها معمولا شامل ۲۰% از کل مایعات دریافتی شما می باشد. لذا اگر در طی روز ۲ لیتر آب و یا دیگر مایعات (کمی بیش از ۸ فنجان) را مصرف نمایید ، عموما به موازات دریافت رژیم غذایی طبیعی مایعات از دست رفته را جبران خواهید نمود.

_ مصرف روزانه ۸ لیوان آب که هر لیوان حاوی ۲۴۰ سی سی آب باشد:  یک نظریه دیگر در مورد دریافت آب قانون ۸×۸ (نوشیدن ۸ لیوان آب / هر لیوان آب حاوی ۸ اونس یا ۲۴۰ سی سی آب است) که در کل معادل با مصرف ۱٫۹ لیتر آب و مایعات در طی روز می باشد. این قانون را همچنین می توان به این صورت تعبیر کرد که منظور فقط نوشیدن آب نیست و تمام مایعات مصرفی در طی یک روز کامل را در بر می گیرد. اگرچه این نظریه با شواهد علمی تایید نشده است اما خیلی از متخصصین از این قانون اساسی به عنوان یک الگوبرای تخمین آب و مایعات مصرف شده در طی روز استفاده می نمایند.

_توصیه های رژیم غذایی: مراکز معتبر رژیم درمانی چنین توصیه می نمایند که مردان در کل نزدیک به ۳ لیتر (در حدود ۱۳ فنجان) مایعات را از کل آشامیدنی های روزانه و زنان در حدود ۲٫۲ لیتر( حدود ۹ فنجان) مایعات را از کل آشامیدنی های روزانه شان دریافت نمایند. از این میزان مصرف ۶ تا ۷ لیوان آب ضروری می باشد.

جدا از فرضیه هایی که در بالا ذکر شد اگر مایعات کافی در طی روز می نوشید به طوری که به ندرت احساس تشنگی می کنید و روزانه حدود ۱٫۵ لیتر (۶٫۳ فنجان) و یا بیشتر ادرار بی رنگ یا زرد خیلی کم رنگ از شما دفع می شود پس می توان حدس زد که دریافت مایعات شما کافی می باشد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب