اهمیت تشخیص به موقع بدخیمی های شایع سرطان سینه

117

دبیر علمی سی‌وچهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی، بر اهمیت تشخیص به موقع بدخیمی های شایع سرطان پستان از طریق خدمات تصویربرداری پزشکی تاکید کرد.



 دکتر مرتضی صانعی طاهری، در آستانه برگزاری سی‌وچهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی، اظهار داشت: این کنگره جزو محدود کنگره‌های علمی بوده که هر ساله با مشارکت بیش از سه هزار عضو از رادیولوژیست ها، تکنیسین های رادیولوژی و مهندسین پزشکی مرتبط با رادیولوژی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این کنگره در دو بخش علمی و نمایشگاهی برگزار می‌شود، افزود: بخش علمی و سخنرانی به مدت ۴ روز در ۶۷ نشست برگزار می شودکه هر کدام دو ساعت به طول می انجامد و همزمان در ۱۲ سالن برگزار می‌شود.

دبیر علمی سی‌وچهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی ادامه داد: علاوه بر حضور اساتید برجسته داخل کشور سخنرانان و صاحبنظران برجسته خارجی و ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز در این کنگره شرکت می‌کنند و ۱۶۰ مقاله علمی در بخش رادیولوژی و ۸۰مقاله مرتبط با پرتونگاران خواهیم داشت. همچنین کارگاه‌های تخصصی برگزار خواهد شد  که در آنها روش‌های نرم‌افزاری و روش‌های تشخیصی جدید ارائه و مورد بررسی قرار می گیرد و روش‌های تشخیصی مطابق با استاندارد گزارش نویسی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

مدیرگروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: عنوان‌های اصلی کنگره در حوزه رادیولوژی مرتبط با بیماری‌های گوارشی، کودکان، عضلانی اسکلتی و دستگاه ادراری است و دو برنامه فشرده نیز درمورد بازآموزی و آخرین پیشرفت‌ها در حوزه دستگاه گوارش و دستگاه ادراری و بدخیمی‌های شایع پستان خواهیم داشت.

صانعی طاهری اضافه کرد: در صورتی که بدخیمی‌های شایع پستان به موقع تشخیص داده شود و غربالگری به موقع صورت گیرد می‌توان خطر آن را کاهش داد و از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد. به طور عمده غربالگری از دو طریق سونوگرافی و ماموگرافی صورت می‌گیرد که خوشبختانه امروز کشور ما از لحاظ به روز رسانی این دستگاه‌ها در شرایط مناسبی قرار دارد ولی به دلیل قیمت بالا در برخی از دستگاه‌ها همچون ماموگرافی دیجیتال، بخش خصوصی قادر به خرید آن نیست.

وی با تاکید بر اینکه استاندارد سازی گزارشات رادیولوژی بسیار حائز اهمیت است، گفت: مرحله و میزان درگیری بیماری به ویژه در سرطان‌هایی همچون سرطان‌های تناسلی و مجاری ادراری باید عنوان شود تا بتوان دقیق‌ترین درمان را برای بیمار انجام داد که همه این موارد در سی‌وچهارمین کنگره بین‌اللملی رادیولوژی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

دبیر علمی سی‌وچهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی افزود: نمایشگاهی نیز در حاشیه این کنگره برگزار خواهد شد و به روزترین فناوری‌های دنیا در حوزه رادیولوژی به نمایش گذاشته می‌شود البته هر چند تهیه این ابزار به علت هزینه ی بالا برای همه مقدور نیست اما ارتباط علمی برای رادیولوژیست‌ها حفظ می‌شود و با مشاهده پیشرفت ها در این حوزه ، چشم انداز بلندتری ترسیم خواهد شد و ارتباطات علمی همکاران در این حوزه دامنه دار تر می شود.

صانعی طاهری یادآور شد: امسال در این کنگره نرم افزار های موبایلی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده که از طریق آن ها برخی از سخنرانی‌ها به صورت مباحثه‌ای و چند طرفه انجام گیرد و این نرم افزار ها بر روی گوشی‌های اندروید و اپل قابل استفاده می باشد.

وی اظهار داشت: در بخشی از این کنگره نیز رقابت علمی رزیدنت‌ها را داریم و دستیاران دانشگاه‌های مختلف در تشخیص بیماری‌های مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند همچنین اساتید بورد برای دستیاران سال آخر مرور موارد بیماری‌های شایع را خواهند داشت؛ همچنین بیماری‌های مطرح بین اساتید مورد بحث و نحوه بررسی بیمار به سایر همکاران ارائه می‌شود.

دبیر علمی سی‌وچهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی خاطرنشان کرد: پنل‌هایی نیز متناسب با رشته‌های مرتبط و بالینی همچون ارتوپدی، زنان، آنکولوژی و عروق و...، با حضور اساتید برجسته این رشته‌ها خواهیم داشت و جدیدترین دستاوردها مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب