آیا کاهش وزن سریع به سلامتی آسیب می زند؟

14

عوارض لاغری سریع

کاهش وزن در بازه زمان کوتاه و به سرعت، می تواند غیر معمول و غیر طبیعی تلقی شود و قطعا به بدن و البته سلامتی شما آسیب جدی وارد می کند. حین کاهش وزن می بایست به یک نکته بسیار مهم دقت نمود که دور از چشم اکثریت است، اینکه همزمان با چربی سوزی نباید آب و مواد مورد نیاز بدن، دفع شود! اگر ورزش به صورت استاندارد صورت نگیرد یا شخص به منظور چربی سوزی، کاهش وزن یا حتی عضله سازی در شرایط نامطلوب و غیر استاندارد تلاش کند قطعا سلامتی خود را به مخاطره انداخته و دچار عوارض جانبی خظرناک از دست دادن آب، تحلیل عضلات، مشکلات صفرا و از همه بدتر دچار شل شدگی و افتادگی پوست خواهد شد. بر همین اساس در ابتدا باید شرایط ورزش اصولی فراهم شود، اگر تصمیم جدی دارید که سریعا وزن خود را پایین بیاورید، ابتدا باید محیط ورزشی مطلوبی فراهم کنید در ساده ترین حالت می توانید از روش های ورزشی نوین مثل دستگاه های ای ام اس (EMS) در منزل یا باشگاه استفاده کنید. در این صورت تمرینات موثرتر خواهند بود و در بازه زمانی کوتاه تر نتیجه مطلوب تری دریافت می کنید.

کدام کاهش وزن خطرناک است؟

خطرات کاهش وزن سریع

همیشه به این نکته دقت کنید که پیوستگی تمرینات و انجام شیوه های درست از تمرینات سخت موثرتر هستند. به جای اینکه هر روز و چندین ساعت وقت خود را با تمریناتی صرف کنید که اثربخش نیستند، می توانید از شیوه های درست و استاندارد کمک بگیرید. به این صورت در بازه زمانی کوتاه تر نتیجه مورد نظر حاصل خواهد شد. اکثر افراد برنامه های نادرستی را دنبال می کنند یا به صورت خودسرانه از برنامه سایر اشخاص تبعیت می کنند که این خود می تواند خطر آفرین باشد چرا که هر برنامه برای یک فیزیک بدنی طراحی می شود از سوی دیگر همه موارد باید زیر نظر یک مربی یا در یک محیط شبیه سازی شده ایده آل مثل ای ام اس صورت گیرد در غیر اینصورت هر نوع کاهش وزن غیر استاندارد تلقی می شود حال تصور کنید که این اتفاق غیر اصولی در بازه زمانی فشرده رخ دهد، قطعا سلامت شما را هدف خواهد گرفت!

عوارض جانبی کاهش سریع

آیا لاغری برای بدن ضرر دارد؟

کاهش وزن سریع در بازه زمانی کوتاه خطرناک است و می تواند روی سلامتی شخص تاثیرات نامطلوبی را به جای بگذارد که حتی با درمان نیز برطرف نشود و تا مدت زمان زیادی شخص را دچار مشکلات عدیده کند از جملات شایع ترین مشکلات که در پی کاهش وزن سریع و غیراصولی شخص با آن مواجه خواهد شد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم آبی شدید بدن
  • مشکلات تغذیه ای
  • تحلیل عضلات
  • سنگ کیسه صفرا
  • افتادگی پوست
  • ریزش مو
  • تاثیرات نامطلوب در سیستم ایمنی بدن
  • خستگی مفرط
  • ضعیف شدن استخوان ها در نتیجه کمبود کلسیوم و ویتامین D
  • سرگیجه
  • و...

1. کم آبی بدن

زمانی که بدن خود را تحت فشار قرار می دهید یا از روش های غیر اصولی برای کم کردن وزن استفاده می کنید بدن تحریک شده و میزان بسیار زیادی آب از دست می دهد از آن جایی که 75 درصد بدن ما از آب تشکیل شده، این مشکل یعنی کم شدن آب بدن، می تواند بسیار جدی تلقی شود. پس زمان چربی سوزی باید این مساله را در نظر گرفت که همراه چربی، آب بدن از دست نرود و به سرعت جایگزین شود. کم آبی به صورت ضعف و سرگیجه نمود پیدا می کند برای جلوگیری از این مشکل می بایست زیر نظر مربی و با دستگاه های حرفه ای وزن را کاهش داد در غیراینصورت چربی و آب بدن همراه با هم حذف می شوند.

2. مشکلات تغذیه ای

همراه با کاهش وزن، شرایط بدنی هم دچار تغییراتی می شود و شما باید کالری های دریافتی و کالری که سوزانده می شود را مداوم بررسی و البته مدیریت کنید. میزان کالری سوزی را می توان به روش های متعدد چون افزایش سوخت و ساز، افزایش فعالیت ها یا به کمک دستگاه های ای ام اس EMS بالا برد به این ترتیب مشکلاتی از قبیل سوء تغذیه گریبان گیر شما نخواهد بود در غیر این صورت چنانچه مواد مورد نیاز بدن به دلیل انجام تمرینات سخت از دست رود و مجددا دریافت نشود، خیلی سریع سلامت شما به خطر می افتد! پس همه چیز حتی میزان چربی سوزه و دریافت کالری باید طبق اصول باشد.

3. تحلیل عضلانی

کاهش وزن سریع نیز می تواند منجر به از دست دادن عضلات شود. این مساله در طولانی مدت مشخص می شود و می تواند عضله سازی را به تاخیر بیندازد از سوی دیگر ثبات وزن نخواهید داشت. تحلیل رفتن عضلات عوارض جبران ناپذیری در پی دارد و ممکن است تا سال ها گریبان گیر شما باشد.

4. سنگ کیسه صفرا

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد هنگام چربی سوزی خیلی سریع به آن دچار می شوند، مشکلات صفرایی است. مثلا فرض کنید تمایل دارید در یک بازه زمانی خیلی کوتاه وزن زیادی را کاهش دهید، با روش های معمول و غیر اصولی مطمئن باشید که دچار سنگ کیسه صفرا خواهید شد.

5. افتادگی پوست

حتما به این مساله دقت کرده اید، کسانیکه وزنشان به یکباره پایین می آید دچار افتادگی پوست می شوند. این مساله یکی از بزرگ ترین چالش ها پیش روی کسانی است که می خواهند وزنشان را سریع کم کنند و گاها حتی ممکن است عفونت به همراه چالش های پوستی باشد.

لاغری سریع با ای ام اس

به صورت معقول و منطقی بهتر است در هفته بین نیم تا 1 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کنید. در عوض می توانید به جای تمرینات سخت و فشرده ، کاهش خوراک و عدم دریافت کالری، از روش های مدرن که نتیجه تمرینات را بهبود می دهند کمک بگیرید. این شیوه های مدرن از جمله دستگاه های ای ام اس خانگی است که به بهبود جریان خون هم کمک می کنند و همچنین باعث ریکاوری سریع ماهیچه ها میشوند.

طبق آخرین تحقیقات این روش های مدرن تفاوت قابل توجهی را در چربی سوزی با روش های معمول و سنتی داشته اند از سویی دیگر امکان حذف چربی های سرسخت دور شکم را نیز فراهم می کند. در حقیقت در مدت زمان کوتاه تر طبق استانداردهای ورزشی چربی بیشتری خواهد سوخت از طرفی در کنار تمرینات قدرتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد تا روی نواحی خاصی ار بدن تمرکز کنند. به همین جهت در بین مربیان و ورزشکاران محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب