تایید هویت و اعتماد سازی

85

با توجه به اینکه مقوله پزشکی بحث بسیار حساسی بوده و با زندگی انسانها ارتباط دارد و علاوه بر آن با اعتمادی که بیمار به پزشک می کند و برخی مطالب محرمانه را با ایشان در میان می گذارد، و از طرف دیگر برخی از افراد بدون داشتن هیچ تخصصی و البته با داشتن علاقه شدید به پزشک شدن خود را دکتر معرفی می کنند لذا لزوم اعتبار سنجی و درستی آزمایی ادعاهای صورت گرفته از طرف اعضا امری بدیهی به نظر می رسد. البته این امر نباید مایه ناراحتی پزشکان عزیز باشد زیرا با این کار پزشکان حقیقی از مدعیان پزشکی تشخیص داده می شوند.
مطالب بالا در دنیای حقیقی نیز صدق می کند . چه بسیار مطب هایی که توسط پزشکان قلابی دایر گردیده و بعد از شکایت افراد جعلی بودن مدارک انها مشخص می گردد.
در دنیای مجازی جعل هویت بسیار راحت تر بوده و چه بسا کسی با نام و مشخصات یک پزشک حیقیقی در سایت عضو شود و بجای ایشان با سایرین ارتباط برقرار کند.
در فیس بوک هم صفحات بسیاری با نام افراد مشهور توسط طرفداران یا اشخاص دیگر ایجاد شده که خود شخص از وجود چنین صفحاتی خبر نداشته و مطالب منتشر شده را تکذیب می کند.
برای همین از شما درخواست مینمایم روشهایی که به نظر شما ممکن است استفاده شود تا به اعتبار سنجی و اعتماد سازی بیشتر کمک کند را پیشنهاد دهید.بعنوان نمونه من چند روش زیر را پیشنهاد می کنم:
1- الزامی نمودن الصاق عکس حقیقی و اعلام آدرس و شماره تماس و وارد نمودن شماره نظام پزشکی و تطابق آن با سایت نظام پزشکی و اعطای نشان تایید نظام پزشکی
2- تایید 3 پزشک دیگرکه شرایط بند 1 را داشته باشند و اعطای نشان تایید هویت
3- حضور نماینده طب بوک در مطب یا کلینیک و مذاکره مستقیم با شخص پزشک

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب