این دردهارا جدی بگیرید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

81

متخصصان انواع مختلفی از دردهایی را شرح می دهند که نیاز به رسیدگی و توجه سریع پزشکی دارند.
شما نیاز به راهنمایی دارید تا بیاموزید به کدام درد نباید بی توجهی کرد و چرا؟ ما در اینجا به کمک متخصصان قلب و عروق، پزشکان داخلی و روانپزشکان به شما کمک می کنیم تا درد را شناسایی کرده و هرچه سریعتر به آن رسیدگی کنید.


bdm این دردها را جدی بگیرید


۱) درد شدید شکم:
آپاندیس، امکان پارگی یا فتق، مشکلات کیسه صفرا و پانکراس، زخم معده و انسداد روده، همه دلایل ممکن برای درد شکمی هستند که نباید آنها را نادیده گرفت و نیاز به توجه دارند.


 


۲) درد یا ناراحتی در سینه، گلو، فک، شانه، بازو یا شکم:
درد سینه می تواند به دلیل ذات الریه و یا حمله قلبی باشد. اما باید آگاه باشید که بیماری های قلبی اغلب بصورت ناراحتی بروز پیدا می کند نه بصورت درد. منتظر درد نباشید، بیماران قلبی از یک فشار صحبت می کنند. آنها مشت خود را گره می کنند و بر روی سینه قرار می دهند و یا ابراز می کنند که مانند آن است که یک فیل بر روی سینه شان نشسته است.
ناراحتی مربوط به بیماری های قلبی، اغلب در بالای سینه، گلو، فک، شانه چپ یا بازو و یا شکم اتفاق می افتد و ممکن است همراه با حالت تهوع باشد. البته نباید برای نوجوانان زیر ۱۸ سال خیلی نگران بود، اما چنانچه فردی دچار ناراحتی مداومی که هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد، گردد و بداند که به دلایل ارثی در معرض خطر است، هرچه سریعتر و بدون معطلی می بایست با اورژانس تماس گرفته و یا به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کند.


به هیچ عنوان نباید معطل کرد. بسیاری افراد به دلیل تفسیر غلط از درد و نسبت دادن آن به ناراحتی دستگاه گوارشی، در بررسی و درمان تعلل کرده و خطرات جبران ناپذیری را برای خود رقم می زنند. هرچه سریعتر خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر درد یا ناراحتی به دلایل بی اهمیتی باشد باعث خوشحالی است و جای نگرانی وجود ندارد.


ناراحتی های متناوب نیز می توانند به همان اندازه مهم و جدی باشند. ناراحتی هایی که بصورت دوره ای بروز کرده و مدتی مخفی می گردند. این ناراحتی ها می تواند زمینه هایی نظیر هیجان، ناراحتی عاطفی و یا تقلا کردن داشته باشند. برای مثال اگر فردی در حین انجام کارهای باغبانی دچار ناراحتی شدید گردد و هنگامی که سریعاً می نشیند، درد و ناراحتی از بین می رود، می تواند دچار بیماری آنژین باشد. این بیماری اغلب در هوای بسیار گرم یا سرد بدتر می شود.
نشانه های بیماری ها و ناراحتی های مربوط به بانوان می تواند دقیق و نافذ تر باشد.


بیماری قلبی می تواند نشانه هایی نظیر بیماری های گوارشی، مثل نفخ، اختلالات گوارشی و یا ناراحتی در ناحیه شکم، بروز دهد. همچنین می تواند با احساس خستگی همراه شود. خطر بیماری قلبی اغلب بطور چشمگیر در زمان یائسگی افزایش می یابد. خانم ها بیشتر از آقایان به دلیل بیماری قلبی می میرند، این در حالی است که آقایان در هر سنی بیشتر از خانم ها در معرض خطر بیماری های قلبی هستند.


 


۳) سوزش پا یا کف پا:
به گزارش انجمن دیابت آمریکا، نزدیک به یک چهارم از ۲۷ میلیون آمریکایی دچار دیابت تشخیص داده نشده هستند. در برخی افراد که اطلاعی از بیماری دیابت خود ندارند، نوروپاتی یا بیماری اعصاب محیطی اولین نشانه آن است. این مشکل شامل سوزش یا احساس سوزن سوزن شدن در ناحیه پا و کف پا می باشد و نشان دهنده آسیب عصبی است.


 


۴) درد ساق پا: 
یکی از بیماری های خطرناک کمتر شناخته شده ترومبوز ورید عمقی (DVT) می باشد. این مشکل بر اثر تشکیل شدن لخته خون در یک ورید عمقی در ساق پا یا جلوی ران رخ می دهد. این بیماری سالانه ۲ میلیون آمریکایی را درگیر می کند. این بیماری می تواند بطور جدی تهدید کننده باشد. خطر زمانی اتفاق می افتد که بخشی از لخته شکسته و رها شود و موجب آمبولی ریوی (لخته خون در شش ها) گردد که کشنده است. سرطان، چاقی مفرط، بی تحرکی که به واسطه بستری بودن طولانی یا مسافرت های طولانی مدت رخ می دهد، حاملگی و سن بالا بیشترین عوامل خطرزا می باشند.
گاهی اوقات در ساق پا ورم بدون درد بوجود می آید. درصورتی که در ساق پای خود ورم مشاهده کردید که با درد همراه است هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.


 


۵) بدترین سردرد زندگیتان:
نیاز سریع به توجهات و مراقبت های پزشکی دارد. البته ممکن است که بر اثر سرماخوردگی دچار سردردهای سینوسی شوید در حالیکه ممکن است خونریزی یا تومورهای مغزی بدون هیچ دردی وجود داشته باشند. تا زمانیکه از دلیل واقعی سردرد خود مطمئن نیستید، دست از بررسی نکشید.


 


۶) دردهای مبهم، ترکیب شده و با علت ناشناخته پزشکی:
دردهای گوناگون از علائم فیزیکی معمول در بیماری افسردگی می باشد. بیماران اغلب از سر دردهای مبهم، درد شکم و درد اندام رنج می برند و گاهی از ترکیبی از این دردها.
از آنجائیکه این دردها مزمن هستند و ناتوان کننده نیستند، ممکن است خود بیمار، خانواده و پزشک این علائم را نادیده بگیرند. به علاوه آن هرچه بیمار افسرده تر باشد سخت تر می تواند احساس خود را شرح دهد و تمام این ها برای پزشک گمراه کننده هستند.
سایر علائم می بایست قبل از شروع افسردگی خود را نشان دهند. بنابراین درصورتیکه علایق خود و تمایل به فعالیت را از دست دادید ، توان کار کردن و به طور موثر فکر کردن نداشتید، تحمل شلوغی و با مردم بودن را نداشتید، سکوت برایتان آزار دهنده بود، حتماً کمک بخواهید و بدنبال ریشه یابی و حل مشکل باشید.
افسردگی باعث زوال کیفیت زندگی می شود. این بیماری می بایست قبل از اینکه آسیبی به ساختار مغز بزند درمان شود.


 


۷) درد در ناحیه انتهایی کمر یا در بین تیغه شانه ها:
این درد در اغلب موارد به دلیل آرتروز است. مشکلاتی نظیر حمله قلبی و مشکلات شکمی نیز می تواند با چنین دردهایی همراه باشد. یکی از این خطرات، پارگی یا دیسکسیون آئورت می باشد که با درد ناگهانی و آزار دهنده پدیدار می شود. افرادی در معرض خطر این گونه بیماری ها قرار دارند که در یکپارچگی دیواره عروق شان تغییراتی رخ داده باشد. این تغییرات می تواند براثر فشار خون بالا، سابقه مشکلات گردش خون، سیگار کشیدن و دیابت بوجود آیند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب