علت و درمان تیرگی دور چشم

44



راه هایی برای رفع کبودی زیر چشم


تیرگی و کبودی دور چشم باعث زشت شدن صورت می شود و برای فرد ایجاد ناراحتی می کند.تیرگی و کبودی که زیر یا دور چشم ایجاد می شود علت های گوناگونی ممکن است داشته باشد،در این مطلب روش های رفع کبودی را بیان می کنیم…


 از آنجا که رنگدانه های پوست هرکس از تیرگی و روشنی خاصی برخوردار است، بنابر تجمع ملانیت ها یا همان رنگدانه ها، پوست افراد به رنگ های مختلفی در می آید که در عده ای به صورت ارثی، حلقه ای از کبودی دور چشمشان وجود دارد. برای رفع این مسئله نمی توان اقدامی چشمگیر انجام داد، اما گاهی حس می کنید این کبودی و تیرگی بیشتر از هر زمان دیگری جلب توجه می کند.


برای مثال وقتی خسته هستید یا بر اثر ابتلا به بیماری، ضعیف و بی رمق شده اید یا خانمی هستید که در میانه دوره قاعدگی به سر می برید یا به کم خوابی دچار شده اید، نمی توانید برای رفع کبودی کاری انجام دهید، اما می توانید با از بین بردن عاملی که باعث بروز این مشکل می شود، تا حد زیادی از شر این کبودی ها راحت شوید. برای مثال باید خواب مناسب و کافی داشته باشید یا اگر دوره نقاهت را می گذرانید، خود را تقویت کنید و با مصرف مواد غذایی ضروری و ویتامین های خاص، به رفع این مشکل کمک و در این باره با متخصص پوست مشورت کنید. چنانچه این امر بر اثر کم خونی باشد، با مصرف مواد غذایی حاوی آهن و سایر مواد خون ساز و قرص های مکمل مناسب، این مشکل برطرف خواهد شد


تجمع عروق خونی در این قسمت
گاهی زیر پوست نازک پلک، تعدادی عروق خونی وجود دارد که اگر پوست زیر چشمتان را کمی با دست بکشید و با آینه ای درشت نما به آن نگاه کنید، تعدادی عروق ریز آبی و قرمز را خواهید دید. این امر پدیده ای ژنتیکی است که بر اثر وجود این عروق، پوست نازک دور چشم، تیره تر از دیگر بخش های صورت به نظر خواهد رسید. برای از بین بردن تیرگی زیر چشم، شما هیچ چاره ای نخواهید داشت؛ اما خانم ها می توانند هنگام مناسب ها و میهمانی ها آن را با کرم های آرایشی مخصوص کمی پوشش دهند و رنگش را مانند رنگ دیگر بخش های پوست صورت کنند.


استفاده از کرم های روشن کننده:
اگر علت کبودی پوست این قسمت، دلایل فوق نبود، می توانید با مراجعه به یک متخصص پوست، از او بخواهید به شما کرم هایی پیشنهاد کند که امروزه در بازار یافت می شود و با مواد روشن کننده خاصی که در آنها موجود است، در طول مدتی که متخصص برایتان مشخص می کند، به تدریج پوست این قسمت را روشن تر کنید و مراقب باشید بدون مشورت پزشک، انواع کرم های تجاری را که صرفاً با تبلیغات در میان مردم جایی باز کرده اند، خریداری نکنید، زیرا ممکن است بر اثر استفاده از آنها مشکلات جدیدی برای پوست حساس و نازک این قسمت ایجاد شود و شما را بیش از پیش ناراحت کند.
در این میان سیب زمینی خام، سفید کننده ای بسیار موثر است و برای استفاده از آن تنها کافی است حلقه حلقه اش کنید و زمانی که جایی دراز می کشید، روی چشم ها و پلک هایتان بگذارید.


استفاده از مواد طبیعی بی ضرر:
در برخی مواد غذایی، خواص روشن کنندگی وجود دارد که در صورت تمایل می توانید پس از مشورت با پزشک از آن استفاده کنید. از جمله این مواد، نشاسته است. به طور کلی نشاسته پوست را روشن می کند. از این رو فقط کافی است مقداری از آن را با کمی ماست با چربی معمولی دور چشمتان بگذارید؛ اما دقت کنید جهت پیشگیری از چین و چروک پوست دور چشم، به محض خشک شدن این ماسک،‌ آن را بشویید.


ترک سیگار:
یکی از موادی که استفاده از آن باعث ایجاد حلقه های کبود زیر چشم می شود، سیگار است. پس اگر می خواهید پوست لب، دور چشم و به طور کلی صورتی صاف و براق داشته باشید، از کشیدن سیگار به شدت بپرهیزید.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب