چگونه از ضد آفتاب استفاده نماییم؟

27

Sunscreen-493x330.jpg


اگر چه تابش اشعه فرابنفش شایعترین عامل خطر برای سرطان های پوست است اما خوشبختانه این عامل خطر ساز برای پوست قابل کنترل می باشد بنابراین سرطان های پوستی به راحتی قابل پیشگیری می باشند.



انواع مختلفی از فراورده های ضد آفتاب در جهان وجود دارد که از معروفترین ضد آفتاب های فیزیکی مورد استفاده در طب می توان اکسید روی و اکسید تیتانیوم نام برد. هر دو فراورده با طیف وسیع اشعه فرابنفش را انعکاس می دهند و از پوست محافظت می کنند.


معمولا” در کودکان و افرادی که پوست های حساس دارند بهتر است با مقادیر اندک استفاده گردد. اما بر اساس مطالعات صورت گرفته اکثر مواقع استفاده صحیح، کافی و به موقع توسط افراد صورت نمی گیرد. اصولا” در ایران ضد آفتاب باید از ساعت 9 صبح تا 6 عصر استفاده گردد. بهتر است 15 تا 30 دقیقه قبل از ورود به فضای باز ضد آفتاب به نواحی در معرض آفتاب زده شود و پس از ورود به فضای باز نیز بعد از 15 تا 30 دقیقه مجددا” ضد آفتاب استفاده گردد. سپس هر 2 ساعت باید ضد آفتاب تکرار گردد و در فضای بسته نیز هر 4 ساعت باید ضد آفتاب را تکرار نمود.


Sun-screen-child.jpg


استفاده از ضد آفتاب را از کودکی به فرزندان آموزش دهیم


شستن، شنا کردن و استفاده از حوله می تواند ضد آفتاب را از سطح پوست کاهش دهد و تا 85 درصد از اثر محافظتی آنرا کم نماید بنابراین در صورت شستشو یا استفاده از حوله نیز باید ضد آفتاب تکرار گردد به گونه ای که افراد شناگر یا افرادی که تعریق می کنند باید هر 2 ساعت ضد آفتاب را تکرار نمایند. این مسئله را باید یاد آوری نمود که برای اطمینان بیشتر بهتر است در هنگام کار در فضای بار از یک محافظ فیزیکی نظیر سایه بان یا چتر یا کلاه نیز استفاده نمود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب