هشت راهکار براي شکستن سکوت مردان

106

هشت راهکار براي شکستن سکوت مردان
1) وقتي از همسرتان مي خواهيد که کاري را انجام دهد بهتر است بگوييد: مي شه اين کار رو انجام بدي؟ نه اين که مي توني اين کار رو انجام بدي.

بيشتر زنان در اين مواقع از کلمه «مي توني» استفاده مي کنند، چرا که به نظر مي رسد مودبانه تراست. ولي در اين صورت، شما از همسرتان درباره توانايي او سوال مي کنيد تا اين که به او بگوييد کاري را انجام دهد. مردان ترجيح مي دهند که درخواست شما مستقيم باشد. هر چند ممکن است که در ابتدا براي شما سخت باشد ، ولي بهتر است درخواست هايتان را مستقيماً به انها بگوييد. بيشتر مردان صحبت مستقيم را به ايما و اشاره ترجيح مي دهند.

2) رک و مستقيم با آنها صحبت کنيد

سعي کنيد که دقيقاً آن چه را که مد نظر داريد به آنها بگوييد و تنها به سرنخ ها و نشانه ها نپردازيد که بعد هم از آنها انتظار داشته باشيد تا منظور شما را دريابند. زنان بيشتر از مردان قادر به اين کار هستند . پس ساده و بي پرده مسايل را مطرح کنيد.

۳) مختصر و مفيد حرفتان را بزنيد.

مردان توجه چنداني به جزييات اطراف خود ندارند. مثلاً براي آنها مهم نيست که پرده هاي خانه فلاني چه رنگي بود يا بلوز پشمي فلان خانم دست باف بود يا حاضري؟ پس سعي کنيد تا حد امکان از پرداختن به جزييات نزد همسرتان چشم پوشي کنيد مگر اين که او مرد نکته سنج و ظريفي باشد که اين هم بسيار نادر است.

4) وقتي از او مي خواهيد که نظرش را راجع به چيزي بدهد، مطمئن شويد که منظورش را فهميده ايد، در غير اين صورت دوباره بپرسيد تا مطمئن شويد.

مثلاً وقتي مي خواهيد لباسي را بخريد و از او نظرش را مي پرسيد شايد بگويد که چندان برايش مهم نيست و هر چه که شما بپسنديد او هم مي پسندد. ولي وقتي که لباس را خريديد ممکن است رنگش را چندان جالب نداند. بنابراين قبل از خريد بهتر است رنگ لباس را به او نشان دهيد تا نظرش را دقيقاً بدانيد حتي اگر بگويد برايش فرقي ندارد.

5) او را به گوش نکردن به حرف هايتان متهم نکنيد.

اين کار شما حس تحقير و ناپختگي را در او ايجاد مي کند و او شما را ، همانند کنترل کننده اي براي خود خواهد ديد. مطالب و گفته هاي خود را کوتاه کنيد و فرض کنيد که او هم گوش مي کند.

6) درک کنيد که زنان بيشتر از مردان به گوش کردن بها مي دهند.

براي يک زن، گوش دادن به صحبت طرف مقابل در حکم راهي براي بيان عشق و علاقه به او و حتي منعکس کننده يک ارتباط است. ولي براي يک مرد، نه.

7) وقتي که به شما گوش مي دهد از او تشکر کنيد:

مردان به اين نوع تاييد و تصديق از جانب شما نياز دارند، به خصوص که در حيطه روابط ميان شما هم باشد. آنها اغلب احساس مي کنند بر لبه پرتگاهي قرار دارند و نمي توانند نيازها و خواسته هاي همسرشان را کاملاً دريابند. به همسرتان کمک کنيد تا اعتماد به نفس بيشتري را حس کند و اين کار را با تقدير و تشکر از تلاش هايش انجام دهيد. اين برخورد شما اشتياق او را براي تلاش در جهت بهبود ارتباط با شما بيشتر خواهد کرد.

8) زماني که با دوستان و نزديکان تان هستيد به آنها بگوييد که همسرتان چقدر شما را درک مي کند.

با اين کار شما، او احساس مي کند که يک مرد افسانه اي و اسطوره اي است و به زودي او نيز شنونده خوبي براي شما خواهد بود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب