توصيه هاي ايمني در شوهر داري

78

توصيه هاي ايمني در شوهر داري
توصيه‌هاي ايمني:
هرگز به تملق و دروغ و مکر متوسل نشويد.

يک زن نيرنگ‌باز نمي‌تواند با به‌کارگيري دسيسه، عشق را در وجود شوهرش بيدار کند. به‌محض اينکه شما تصميم گرفتيد شوهرتان را همان‌گونه که هست بپذيريد، ديگر نبايد درباره نقشتان به‌عنوان مشاور اصلي او، نگران باشيد. او نيازي به اندرز شما ندارد، بلکه او محتاج پذبرش و اعتماد شماست. با صداقت احساس خواهيد کرد که فشار بار سنگيني از روي شانه شما برداشته مي‌شود، اگر از فشاري که از روي شانه او نيز برداشته مي‌شود، سخني به ميان نياوريم. او شايد شروع به افشاي افکار و انديشه‌هايش براي شما نمايد و شايد حتي دقيقاً به‌‌همان طريقي عمل کند که شما مي‌خواستيد!

پذيرش شوهرتان نخستين گام در راه زنده کردن اوست و گامي است کارساز. اين آزادي باعث مي‌شود که به‌صورت يک مرد کامل در آيد. او توانايي بالقوه يک مرد کامل شدن را داراست، ولي تا وقتي که شما به او اجازه نداده‌ايد که او خودش باشد، قادر به رسيدن به آن مرحله نيست. او را بپذيريد، همان‌گونه که امروز هست. نقاط ضعف و قدرت او را بپذيريد.

«شما شريک زندگي او هستيد هم در روزهاي خوش و شاد وهم در ناخوشي‌ها و غم‌ها، در داشتن‌ها و نداشتن‌ها، در دوران سخت بيماري و در زمان سلامت و توانايي ... اين پيمان شرکت را از همين امروز در قلب خود امضاء کنيد.»


شوهرتان را تحسين کنيد.

روان پزشکان بيان کرده‌اند که نيازهاي اوليه يک مرد، علاوه بر يک عشق جنسي گرم و داغ، پذيرش و تحسين او از سوي همسرش مي‌باشد. ما زن‌ها بايد اين تفاوت مهم بين دو جنس زن و مرد را کاملاً به‌خاطر بسپاريم.

شوهر شما، نظير بسياري از مردان، از لحاظ عاطفي شايد به يک جام خالي بماند و شايد عاري از عواطف به نظر برسد که قادر نيست احساسات واقعيش را نسبت به شما ابراز کند. به خاطر بسپاريد او در فرهنگي رشد کرده که به او ياد داده‌اند (مرد هيچ‌وقت نبايد گريه کند). بنابراين او ياد گرفته که احساساتش را براي خودش نگاه دارد، در حقيقت آن را در خود خفه کند.

آيا تاکنون احساس کرده‌ايد که وقتي به شوهرتان مي‌گوييد که چقدر دوستش داريد او به اندازه کافي احساساتي نمي‌شود؟ اما به او بگوييد «من تو را تحسين مي‌کنم» ببينيد که چه اتفاقي مي‌افتد. اگر مي‌خواهيد او افکار و احساساتش را بيان کند، او را آزاد بگذاريد، اين کار را بايد با پرکردن جام خالي وجود او با «تحسين شخصيت و کارهايش، آغاز کنيد، زيرا جام وجود او بايد ابتدا لبريز از احساس باشد تا قادر به انتقال احساس و افکارش شود و گرنه تا هنگامي که اين نياز روحيش برآورده نشده است، قادر نيست چيزي را به شما عرضه کند و هنگامي که جام وجودش لبريز شد، حدس بزنيد که فوران احساساتش متوجه چه کسي خواهد شد؟ آري همان کسي که اين جام را پر کرده است يعني شما! بايد به او احترام بگذاريد. واژه احترام بنابر تعريف فرهنگ لغت، به معناي: «حفظ حرمت، تکريم شخصيت، ارج نهادن، ستايش و تمجيد» است، نه تملق و چاپلوسي و تحقير خود در برابر ديگري.

به عنوان يک زن، شما آرزو داريد که مورد عشق و علاقه همسرتان باشيد، درست مي‌گويم؟ اما، شوهر شما به‌عنواني يک مرد، آرزو دارد که شما وي را تحسين کنيد. زيرا اين نخستين نياز اوست. زنان، نقاط قوتي دارند که اين نقاط قوت آنها نسبت به مردان بيشتر است. يکي از اين نقاط قوت، همان حس رأفت، مهرباني و بخشندگي است، اصولاً طبيعت زن طوري است که بخشنده است. البته بعضي از زنان از اين موضوع ناراحت هستند زيرا فکر مي‌کنند که اين امر موجب سوء استفاده مردان مي‌شود.

«محبت و احترام از مقوله نور و حرارت است و ابتدا کانون شروع آن را که يک قلب لطيف و پاک است روشن و گرم مي‌کند و سپس پرتو آن بر وجـود دريافت کننده يعني همـان کسـي که شما دوستش داريد مي‌تابد. هيچ‌کس براي چيزي که به‌دست آورده است پاداشي دريافت نمي‌کند، بلکه، افتخار و پاداش نصيب کساني مي‌شود که کرداري بخشنده و ايثارگر دارند.»

شما دقيقاً همان شخصي هستيد که شوهرتان نياز دارد احساس کند در نظر شما، فردي باارزش و قابل احترام است و در قلب شما جايگاه ويژه‌اي دارد. با شما ازدواج کرد زيرا فکر مي‌کرد که شما مناسب‌ترين فرد براي زندگي با او در اين دنيا هستيد. ممکن است در دنيا بهترين پاداش‌ها را دريافت کرده باشد، ولي بيش از آن او به حمايت و تحسين شما نياز دارد. يک مرد براي احساس يک زندگي ارزشمند، نياز به تحسين دارد، و گرنه انگيزه‌هاي لازم براي تلاش و رشد خود را در صحنه‌هاي مختلف حيات اجتماعي خويش از دست مي‌دهد.

در کنار هر مرد موفق و توانمندي يک زن شاداب و قوي قرار دارد که او را با تمام وجود دوست دارد و صادقانه او را تحسين مي‌نمايد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب