آموزش جنسي براي تازه عروسها و تازه دامادهاHy

85

پرده بکارت پاره شده


Hymen يا همان پرده بکارت غشايي ا ست که تمام يا قسمتي ازدهانه واژن را مي پوشاند. Hymen لغتي يوناني ست به معناي پوست يا پرده که از نام الهه ازدواج و عروسي يونانيان God Hymen وام گرفته شده. يونانيان باستان از اين لغت براي انواع پرده ها از جمله پرده اي که قلب را احاطه مي کند(پريکارد)، استفاده مي کردند، اما با گذشت زمان، کاربرد آن به پرده بکارت محدود شد.
در طول نخستين مراحل رشد جنيني، به طور کلي هيچ بخش ورودي به واژن وجود ندارد. لايه باريک بافتي که در اين مرحله واژن را مي پوشاند، قبل از تولد به طور ناقص تقسيم مي شود، اين لايه بعدها پرده بکارت را به وجود مي آورد. در صورتيکه در مرحله قبل از تولد، تقسيم لايه به طور کامل صورت گيرد، موجب مي شود بعضي زنان به طور مادرزاد، پرده بکارت نداشته باشند.
بسياري تصور مي کنند که پرده بکارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتيکه اينطور نيست. پرده بکارت، بخش خارجي اندام جنسي است و دقيقا در ورودي دهانه واژن قرار دارد.
انواع رايج پرده بکارت عبارتند از:
حلقوي: در اين نوع، پرده به صورت حلقه اي دور ورودي واژن را مي پوشاند.




ارتجاعي: پرده اي که به اندازه کافي انعطاف پذير و قابل ارتجاع ا ست و به هنگام ورود آلت تناسلي مرد، پاره نمي شود يا به طور جزئي پاره مي شود و هيچ خونريزي ندارد.




بعضي ها مادرزاد پرده بکارت ندارند، بعضي ديگر پرده بکارتشان بدون سوراخ است، درحاليکه برخي ديگر پرده هاي بسيار ضخيمي دارند که ممکن است براي پاره کردن آن، کمک پزشک مورد نياز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسي جلوگيري شود، اين شيوه را بريدن پرده مي نامند.طي اولين دخول، پرده بکارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسيم مي شود، غالبا تا زماني که زن، نوزادي به دنيا بياورد باقيمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.
پرده بدون سوراخ يا بسته چيست؟ پرده اي که تنها با خروج نوزاد پاره مي شود، اما به صورت خطوط نا منظم گوشتي پيرامون ورودي واژن باقي مي ماند. در دختراني که به سن بلوغ مي رسند، در صورتيکه داراي پرده بسته باشند، خون قاعدگي پشت آن جمع شده و نمي تواند خارج شود در نتيجه باعث بروز درد مي شود، اينگونه افراد بايد به دکتر مراجعه کرده تا طي عمل جراحي و ايجاد برشي در سطح پرده، خون قاعدگي از آن خارج شود.








گذشته از فقدان مادرزادي پرده بکارت در بعضي زنان ، در صورتيکه زن در هنگام سکس، آرام و بدون تنش بوده ، زمان کافي براي عشق ورزي داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتي کند و دهانه واژنش به اندازه کافي مرطوب باشد ، آلت تناسلي مرد به نرمي وارد واژن او مي شود و به اين ترتيب در اولين ارتباط خونريزي نخواهد داشت. اما اگر زن مضطرب باشد يا بترسد و پاهايش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونريزي و درد خواهد داشت.
بعضي مردها ادعا مي کنند که مي توانند در حين سکس تشخيص بدهند زن قبلا سکس داشته يا نه، چنين نيست. تنها چيزي که مردان مي توانند حس کنند، مضطرب و نگران بودن زن است که به همين دليل خودشان را منقبض کرده و دهانه واژن به نظر تنگ تر مي آيد.
از آنجائيکه در نظر مردم پرده بکارت، پرده اي بسيار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره مي شود، برخي مردها در هنگام سکس فشار زيادي به دهانه واژن آورده و موجب پارگي دهانه واژن، درد و خونريزي مي شوند. در صورتيکه، اگر زن هنگام سکس آمادگي کافي داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هيچ نيازي به فشار از جانب مرد نيست.
نکات مهم در مورد پرده بکارت:
رشته هاي عصبي در پرده کم هستند و به همين دليل در صورت آرامش جسمي و رواني، پارگي آن معمولا بدون درد است.
عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زماني که بدن آرام است و هيچ اضطراب و خستگي وجود ندارد انجام شود. بنابراين نزديکي در اولين شب ازدواج و پس از مراسم طولاني عروسي توصيه نمي شود.
زنان بهتر است قبل از نزديکي، نه به منظور گرفتن گواهي سلامت پرده بکارت بلکه به دليل آگاهي از نوع پرده به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و توضيحات لازم را درخواست کنند. زيرا در موارد نادري که پرده از نوع ضخيم است، احتياج به عمل جراحي دارد.
در صورت تنگي دهانه واژن، بهتر است از کرم و ژلهاي تسهيل کننده يا اسپري بي حس کننده استفاده کرد. ضمن اينکه تحريک زن وخروج ترشحات از دهانه واژن موجب روان شدن دهانه واژن و سهولت ارتباط جنسي مي شود.
گاهي پرده بکارت با يک يا دو بار نزديکي کاملا پاره نمي شود وهر دفعه قسمتي از آن پاره شده و کمي خونريزي مي کند. بدون پارگي پرده، مايع اسپرم ريخته شده بر روي آن مي تواند موجب حاملگي شود، زيرا اسپرماتوزوئيد موجود در اسپرم مي تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و حاملکي ايجاد گردد. در اين موارد زن با پرده سالم حامله مي شود.
نکته : ورزشهايي مانند سوارکاري، دو، پرش، شنا، رقص، باله، هرگز باعث پاره شدن پرده دختر نمي شوند مگر اينکه وي طي حادثه اي و در هنگام بازي، سقوط کرده و در همان زمان جسمي نوک تيز به پرده اصابت کند و موجب پارگي آن شود.
اهميت پرده بکارت
در بعضي فرهنگها اين مسئله خيلي اهميت دارد که دختر به هنگام ازدواج باکره بوده و پرده بکارت داشته باشد. در اين جوامع، پرده بدين معني ست که وي قبل از ازدواج ارتباط جنسي نداشته است. هر چند که، پرده بکارت نشانه ضيعفي براي بکارت واقعي است، زيرا بيشتر زنان، اين پرده را قبل از داشتن ارتباط جنسي بر اثر خودارضائي، استفاده از تامپکس (نوعي نوار بهداشتي)، يا فعاليتهاي غير جنسي (مثل برخي حوادث ) از دست مي دهند.
اما سوال اينجاست که حتي با وجود پرده بکارت چه کسي مي تواند تعيين کند که آيا دختر قبل از ازدواج رابطه جنسي داشته است يا خير؟ غالبا خونريزي در شب عروسي مي تواند دليلي بر باکره بودن فرد باشد در صورتيکه اين نظريه توسط اطلاعات پزشکي رد شده زيرا همانطور که گفته شد يا به دليل آرامش زن، يا عدم وجود پرده بکارت به طور مادرزاد، اين خونريزي مي تواند وجود نداشته باشد.
علاوه بر اين، راههاي برقراري ارتباط جنسي فقط دخول نيست، دختر مي تواند با حفظ پرده بکارت از راههاي مختلف ارتباط جنسي داشته باشد و يا حتي با وجود پاره شدن پرده بکارت براي تظاهر به باکره بودن، با عمل جراحي ، آن را دوباره به حالت اول برگرداند . به همين دليل وجود يا عدم وجود پرده بکارت، هميشه نمي تواند مدرک معتبري براي تعيين باکرگي شخص باشد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب