قرص ضدبارداري مارولون

80

مارولون داروي ضد بارداري جديدي است که چندي پيش توسط شرکت ابوريحان و تحت ليسانس شرکت اورگانون هلند توليد و وارد بازار دارويي ايران شده است. در سال 1981 با به بازار آمدن مارولون جهش بزرگي در داروهاي ضدبارداري هورموني پديد آمد. مارولون اولين ضد بارداري خوراکي با پروژسترون بسيار انتخابي به نام دزوژسترل توسط شرکت اورگانون هلند توليد و در مدتي کوتاه اثرات عالي خود را به عنوان جلوگيري از بارداري به همراه اثرات جانبي بسيار کم و حتي اثرات مفيد روي متابوليسم چربيها و اختلالات پوستي ناشي از هورمون مردانه (جوشهاي صورت و پرمويي) به اثبات رساند. در حال حاضر مارولون براي بيش از چهار ميليون زن در سطح جهان استفاده ميشود.


مزيتهاي استفاده از مارولون:


1) مارولون علاوه بر به وجود آوردن يک قاعدگي منظم (بدون لکه بيني)، مدت زمان و مقدار خونريزي را در زنان کاهش ميدهد و در نتيجه در کاهش و کنترل کمخوني بسيار موثر است.


2) مارولون عوارض شايع ضدبارداريهاي ترکيبي خوراکي (شامل سردرد، تهوع و حساسيت سينه) را نسبت به ضدبارداريهاي قديميتر کاهش ميدهد. مطالعات باليني ثابت کردهاند که پس از گذشت 2 سال از شروع مصرف مارولون احتمال رخداد تهوع به 25% و حساسيت سينهها به 10% اوليه (سطح عارضه در اولين دوره مصرف) ميرسد.


3) مارولون علايم سندرم قبل از قاعدگي را بهبود ميبخشد. اين سندرم شامل حساسيت سينهها، نفخ شکم، سردرد، تغييرات رفتاري و ديگر علايم ميباشد. مطالعات باليني ثابت کرده است که مارولون نسبت به ديگر ضدبارداريهاي قديميتر، بهبود موثرتري را در اين علايم نشان ميدهد.


4) مارولون برخلاف ضدبارداريهاي خوراکي قديمي هيچ اثري روي فشار خون ندارد و نيز داراي حداقل اثر روي متابوليسم کربوهيدارتها و فاقد اثري روي فشار خون ندارد و نيز داراي حداقل اثر روي متابوليسم کربوهيدراتها و فاقد اثر روي انسولين و گلوکزپلاسما ميباشد. علاوه بر اين، مصرف مارولون در دراز مدت نسبت چربي مفيد به چربي مضر را در خون افزايش ميدهد.


5) مارولون به دليل دارا بودن پروژسترون نسل سوم و بسيار انتخابي دزوژسترول ايجاد جوش صورت، پوست چرب و پرمويي نميکند و در بهبود، کنترل و درمان موارد مذکور موثر است.


6) مارولون برخلاف داروهاي ديگر ضدبارداري هيچ اثري روي وزن مصرفکنندگان ندارد. مطالعات انجام گرفته در مورد تغييرات وزني نشان ميدهد 82% از مصرفکنندگان مارولون پس از 6 دوره هيچ تغيير وزني قابل توجهي را نشان ندادهاند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب