روشهاي تعيين جنسيت بچه قبل از بارداري

39

روش تغذيه اي

در اين روش از طب سنتي قديم و روشهاي علمي جديد استفاده مي شود بر اساس طب قديم خوردن بعضي از غذا ها مانند كاهو، توت فرنگي ، خرما، هل، زعفران ... در هنگام بار دار شدن به پسر شدن و مصرف ماست، ترشي، تخم مرغ... به دختر شدن جنين منجر مي شود. همچنين بر اساس تحقيقات انجام شده ، ثابت شده است كه تغيير در غلظت بعضي از املاح خون باعث كمك به تعيين جنسيت مي شود به اين شكل كه افزايش سديم و پتاسيم و كاهش كلسيم و منيزيم بدن براي افرادي كه خواهان پسر هستند و عكس آن براي دختر شدن جنين كمك كننده است البته بايد حداقل به مدت ۴ تا ۶ هفته انجام شود تا كارساز باشد البته اين رژيم حتما بايد زير نظر پزشك و مراقبتهاي خاص و با مقادير معين انجام شود و انجام خودسرانه آن به هيچ وجه توصيه نمي شود

زمان بندي مقاربت

براي استفاده از روش زمان بندي كافي است نگاهي به خصوصيات تخمك (X) و دو نوع اسپرم حاوي كروموزومهاي X Y در آقايان بيندازيم . مي دانيم كه خانمها هر ماه در اواسط سيكل خود يك يا چند تخمك كه از نظر جنسي فقط X هستنذد توليد مي كنند و در مقابل آقايان داراي دو نوع اسپرم X Y هستند در واقع اين مرد است كه جنسيت سلول تخم را تعيين مي كند به شكلي كه اگر تخمك X با اسپرمY لقاح يابد سلول تخم مونث شده و اگر تخمكX با اسپرم Y لقاح يابد سلول تخم مذكر مي شود.تخمك يك شلول درشت است كه حدود ۰.۱ ميلي متر قطر دارد و با چشم غير مسلح هم قابل مشاهده مي باشد .حركت آن بسيار كم و سنگين است و در حدود ۷۲ ساعت مي تواند در شرايط رحم زنده بماند . آقايان داراي دو نوع اسپرم هستند اسپرمي كه حاوي كروموزوم X است و اسپرمي كه حاوي كروموزوم Y است اسپرمX داراي سر بيضي بوده درشت تر و سنگين تر و با حركت كمتري نسبت به اسپرم Y است و طول عمر آن بيشتر است . اسپرم Y كوچكتر ، فرزتر و با سرعت بيشتري مي باشد و داراي دم بلندتري است سر آن نيز گرد است ولي طول عمر آن كوتاه تر است و بسيار كم جان تر و ضعيفتر است . در واقع تفاوت اين دو نوع اسپرم است كه پايه و اساس انتخاب جنسيت را تشكيل مي دهد و تمام روشهاي انتخاب جنسيت در دنيامبتني بر اين تفاوتها مي باشد. يك نكته مهم اين است كه اگر چه اسپرمهاي Y كم جانتر و داراي عمر كوتاه تري هستند ولي تعداد اسپرمهاي اين نوع بسيار بيشتر از اسپرمهايX است و اين جبران كننده نقطه ضعف آنهاست . و موجب يكسان شدن تعداد مواليد دختر و پسر مي شود. اسپرمهايY نسبت به محيط اسيدي بسيار حساس هستند و سريعا در اين محيطها از بين مي روند و در مقابل اسپرمهايX در اين محيطها مقاومت بيشتري دارند و به اين علت در تعيين جنسيت از شستشوهاي اسيدي يا قليايي استفاده مي شود.

طبق مطالب فوق يكي از مهمترين نكات در تعيين جنسيت ، تعيين زمان تخمك گذاري مي باشد و اگر مقاربت در حوالي زمان تخمك گذاري صورت گيرد ، پسر بدنيا خواهد آمد چرا كه در زمان تخمك گذاري ترشحات دهانه رحم از هميشه قليايي تر و رقيق تر است و ارتجاع پذير تر است و حركت اسپرمهايY را بسيار سهل و آسان مي كنداما اگر مقاربت ۳ تا ۴ روز بعد يا قبل از تخمك گذاري اتفاق بيفتد شانس پسر شدن بشدت كاهش مي يابد و احتمال دختر زياد مي شود .

يكي ديگر از مواردي كه در انتخاب جنسيت مي توان از آن بهره جست ارگاسم زن در هنگام مقاربت است . مي دانيم كه در هنگام ارگاسم زنانه ترشحات با PH قليايي از دهانه واژن ترشح مي شود كه همزمان با انقباضات عضلات واژن باعث بالا راندن اسپرمهاي پسر و كمك به حركت ان اسپرمها به سمت رحم مي شود و اين مورد به زوجهاي خواهان فرزند پسر پيشنهاد مي شود.

تعداد اسپرمها

در زوجهايي كه ۲ يا بيش از ۲ فرزند دختر دارند و خواهان پسر مي باشند مرد بايد يك آزمايش شمارش اسپرمي بدهد چرا كه اگر تعداد اسپرمهاي مرد در يك سي سي كمتر از ۲۰ ميليون باشد احتمال دختر دار شدن ۸۰٪ و اگر زير ۵ ميليون باشد اين احتمال ۱۰۰٪ خواهد بود. كلا هر اتفاقي كه باعث افزايش اسپرمها شود به نفع پسر شدن است و برعكس به نفع دختر شدن.

ماههاي سال

از روشهاي ديگر در تعيين جنسيت استفاده مي شود با استفاده از جداولي ، سن مادر را با حاملگي در نظر مي گيرند و بر اين اساس مشخص مي شود كه بارداري در هر ماه كه اتفاق بيفتد احتمال كدام فرزند بيشتر است . مثلا مادري ۳۰ ساله اگر در ماه ارديبهشت باردار شود جنين حاصله دختر خواهد بود . اگر تمام موارد در بالا بطور همزمان و زير نظر فرد مجرب در تعيين جنسيت و به درستي انجام شود مي توان بين ۸۰٪ تا ۹۰٪ به حصول نتيجه مطلوب اميدوار بودالبته تعيين زمان تخمك گذاري مهمترين مورد است و تجربه و دقت زيادي را طلب مي كند. چون حتي اگر ۱۲ ساعت در تعيين زمان اشتباه كنيم نتيجه متفاوت خواهد بودو در ضمن تمام اين روشها بايد از حدود ۲ ماه قبل از بارداري انجام شود خصوصا روشهاي تغذيه اي از ۱.۵ ماه قبل از بارداري بايد شروع شود. بدون شك حتي اگر يك روز از لقاح گذشته باشد جنسيت جنين مشخص است و نمي توان آن را تغيير داد . و اگر قرار است تعيين جنسيتي انجام شود حتما بايد قبل از بارداري باشد

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب