پزشکان تعیین جنسیت جنین را توصیه نمی کنند

103



پزشکان تعیین جنسیت جنین را توصیه نمی کنند
مسئول کمیته حمایت از بیماران نابارور ایران گفت: علی رغم اصرار والدین جنسیت جنین واستقبال بالای آن از سوی خانواده ها اما پزشکان تعین جنسیت جنین را قبل ازبارداری توصیه نمی کنند.

سید مهدی احمدی افزود: انتخاب جنس جنین بیشتردرمواردی که بیماریهای به صورت ژنتیک یا کروموزی منتقل شود که جنس در آن دخیل باشد یا والدین به علت نداشتن یک جنس مخالف فرزند خود دچار مشکلات خانوادگی یا روحی روانی شده باشند قبل از بارداری اقدام به تعیین جنسیت جنین کنند.

وی بیان داشت: استفاده از رژیم های تغذیه ای به گونه ای که افزایش مقدار یون غذا که شامل کلسیم و منیزیم و مصرف بالای لبنیات و سبزیجات به منظور دختر شدن نخستین روش تعیین جنسیت جنین است که با سی درصد خطا همراه است.
مسئول کمیته حمایت از بیماران نابارور ایران خاطرنشان کرد: اسیدی کردن واژن دستگاه تناسلی باعث دختر شدن جنین و استفاده از بی کربنات قلیایی به فرزند پسر منجر خواهد شد.

وی اظهارداشت: درصورتی که مراقبت قبل از زمان تخمک گذاری یا در آخرین وقت تخمک گذاری انجام گیرد به گونه ای که تخمک پیر شود فرزند دختر و در صورتی که در زمان تخمک گذاری مراقبت انجام گیرد فرزند پسر خواهد شد.
احمدی اعلام کرد: در روش دوم با اندازه گیری هورمون ها و انجام سونوگرافی، اسپرم گرفته و در محیط های اختصاصی شستشو داده می شود به گونه ای که اسپرم دختریا پسر داخل رحم تزریق شده و پس از پرورش برای بارداری استفاده می شود که احتمال خطا دراین مورد بیست درصد است.

وی با بیان اینکه در روش سوم با دادن دارو به بیمار تخمک ها را به صورت مصنوعی در محیط آزمایشگاهی رشد می دهیم و بعد از عمل لقاح با اسپرم باعث تشکیل جنین می شود افزود: در این روش سلول های هشت تا شانزده قسمتی را که روز چهارم یا پنجم آن هست را به وسیله سیستم فیش یا پلرسانس باعث باردار شدن اسپرم می شود که با دو تا سه درصد خطا همراه است.
مسئول کمیته حمایت از بیماران نابارور ایران گفت: با توجه به اینکه براساس خلقت به ازای هر یکصد و چهار پسر، یکصد دختر باید باشد بنابراین با دست کاری شدن سلول ها مطمئنا عوارضی ایجاد می شود.
وی با اعلام اینکه عمل میکرو کیشن 5 تا 6 درصد عارضه دارد گفت : عوارض دارویی، تخمدان بزرگ، آب آوردن شکم، چند قلویی زایی، عوارض تخمک گذاری، بیهوشی و دستکاری روی جنین از بالاترین عارضه های تغییر جنسیت جنین است.
احمدی با اعلام اینکه آمار مراجعه افراد برای تعیین جنسیت جنین در اصفهان بسیار بالا است خاطرنشان کرد: درماه نزدیک به هفتاد تا هشتاد نفر برای این عمل به مراکز مربوطه مراجعه می کنند

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب