وزیر بهداشت با تشکر از رهبر معظم انقلاب به دلیل ابلاغ سیاست‌های کلی بخش 'سلامت

31

وزیر بهداشت با تشکر از رهبر معظم انقلاب به دلیل ابلاغ سیاست‌های کلی بخش 'سلامت' اعلام کرد؛ از فردا کارگروهی تشکیل و مسئولان مربوطه برای پیگیری اجرا، تعیین می‌شوند/ شاید ابلاغ این سیاست‌ها باعث شود که قانون وزارت بهداشت هم بعد از 20 سال مورد بازنگری قرار گیرد
، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در بخش "سلامت" توسط رهبر معظم انقلاب، به بیان نکات زیر پرداخت؛

-به عنوان یک پزشک معتقدم که بعد از سال‌ها شاهد مترقی‌ترین سیاست‌هایی هستیم که در حوزه درمان و سلامت ابلاغ شده است. سیاست‌های ابلاغی بسیار می‌تواند به حوزه سلامت کشور ابلاغ کند؛ لازم است مراتب سپاس آحاد جامعه پزشکی را از مقام معظم رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کنم.

-پس از این، تلاش ما معطوف به این خواهد بود که سیاست‌ها اجرایی شود؛ از فردا کارگروهی تشکیل می‌شود و مسئولان مربوطه برای پیگیری اجرای این سیاست‌ها تعیین خواهند شد؛ در این رابطه، احتمالاً بیش از 50 مورد مأموریت باید تدوین شود.

-ان شالله با همکاری مجلس و دولت، آثار این سیاست‌ها در زندگی مردم به تدریج مشاهده شود.

-ابلاغ این سیاست‌ها و پیگیری آنها شاید باعث شود که قانون وزارت بهداشت هم بعد از 20 سال مورد بازنگری قرار گیرد.

-امیدوارم این ابلاغیه، گره‌ها را به سرعت از پیش پای نظام سلامت بردارد؛ به نظرم همه عوامل به لطف خدا در حال فراهم شدن است تا رضایتمندی مردم از خدمات بهداشت و درمان افزایش یابد.

-در جای جای این سیاست‌ها به "مردم" توجه شده است؛ از جمله یکپارچگی بیمه‌ها و تجمیع منابع سلامت تا مردم به جز بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

-موضوع امنیت و سلامت غذایی مردم و پیوست سلامت برای تمام مصوبات دولت و مجلس، بسیار مهم است که باید از این به بعد بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ ان شالله عملیاتی شدن این سیاست‌ها، زمینه مراقبت بیشتر از سلامت مردم و رعایت بهداشت عمومی را فراهم کند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب