10 تا 15 درصد زنان باردار با سقط جنين مواجه مي‌شوند

117

بر اساس آمار جهاني، 10 تا 15 درصد زنان باردار حداقل يكبار با سقط جنين مواجه مي‌شوند و از هر 300 مورد نيز يك نفر با مشكل سقط‌ هاي مكرر جنين مواجه‌ است.





دکتر فاطمه بقایی متخصص زنان و مدرس دانشگاه ضمن بيان اين مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، واحد علوم پزشكي ايران گفت: سقط خود به خودي كه عامل خارجي و عمدي در آن شركت نداشته باشد، اگر بيش از دو بار ( 3 بار پي در پي) رخ دهد سقط مكرر جنين گفته مي‌شود.





وي مراجعه زنان به متخصص را پس از دو بار سقط مكرر الزامي دانست و تصريح كرد: عامل بروز 20 تا 50 درصد سقط هاي مكرر فعال شدن سيستم ايمني زنان باردار در دوران حاملگي و توليد آنتي‌بادي عليه جنين است و عامل 50 درصد ديگر سقط‌ ها به عواملي همچون ژنتيك، نارسايي رحم، اختلال عملكرد غدد درونريز





(‌ تخمدان، تيروئيد، هيپوفيز و ...



)، عفونت‌هاي باكتريايي، ويروسي و فاكتورهاي محيطي همچون استعمال دخانيات، مواد مخدر و ... است.






خداكرمي غربالگري زنان را از نظر اختلال غددي، آناتومي بدن و .



.. قبل از ازدواج و يا قبل از بارداري در پيشگيري از بروز سقط جنين مهم ارزيابي كرد و افزود: در صورتي كه مشاوره به موقع با متخصص زنان انجام شود، بسياري از عوامل بروز سقط هاي خودبخودي يا مكرر جنين به راحتي قابل رفع‌اند؛ به اين ترتيب حتي در پي درمان سقطي كه با سخت‌ترين عامل روي داده باشد نيز، حداقل يك حاملگي موفق از چهار بار بارداري صورت خواهد گرفت.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب