60

ر : 6079 تاریخ خبر : 1393/03/31 2:38 ب ظ هشدار رئیس جامعه متخصصین داخلی درباره عوارض هولناک و مرگبار مصرف داروهای تقلبی نادرنیوز: رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور گفت: یکی از مهمترین شکایت‌های مردم در محاکم قضایی و نظام پزشکی مربوط به عوارض داروهای تقلبی، ماهواره‌ای و اینترنتی است که متاسفانه دست شاکی در این موارد به جایی نمی‌رسد.

ایسنا نوشت : دکتر ایرج خسرنیا در آستانه برپایی همایش روز مبارزه با داروهای تقلبی(پنجم تیر) با هشدار جدی درباره عوارض مصرف داروهای تقلبی در ایران خواستار توجه مردم به این موضوع و اطلاع رسانی گسترده وهدفمند رسانه‌ها دراین باره شد.
معاون رئیس نظام پزشکی تهران در ادامه افزود: یکی از دلایل شیوع توزیع و مصرف این نوع داروهای خطرناک، تبلیغات گسترده ماهواره‌ای و اینترنتی است. به همین خاطر به مردم توصیه می‌شود بهترین محل برای خرید دارو فقط داروخانه‌ها هستند چرا که در صورت بروزهر نوع مشکل نیز موضوع به طور قانونی قابل رسیدگی است.
وی تصریح کرد: اما از آنجا که داروهای تقلبی و ماهواره‌ای هیچ نام و نشانی از محل تولید و کشور تولید کننده ندارند از این رو مردم و مصرف کنندگان پس از بروز مشکل نمی‌توانند به هیچ شکل ممکن شکایتشان را پیگیری کنند و به عبارتی دستشان به هیچ جا نمی‌رسد.
رئیس دادگاه بدوی نظام پزشکی تهران درادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین داروهای تقلبی مربوط به داروهای پوستی و چاقی و لاغری است، خاطرنشان کرد: درحال حاضر پرونده‌های متعددی در باره عوارض هولناک و حتی مرگبار استفاده از داروهای تقلبی و قاچاق وجود دارد اما متاسفانه قربانیان و خانواده‌هایشان نمی توانند به حداقل حق و حقوقشان نیز برسند چرا که این نوع داروها به هیچ عنوان قابل پیگیری نیستند.
گفتنی است، همایش مبارزه با داروهای تقلبی روز پنجشنبه پنجم تیر93 از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر با حضور جمعی از مدیران سازمان غذا و دارو و کارشناسان امور دارویی کشوردر مرکزهمایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد

پست های اخیر از بهروز محسنی :
 عوارض الکل
بهروز محسنی 1395.05.11
 خندبدن
بهروز محسنی 1395.05.08
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب