36

چند ویژگی ای که ژنتیکی هستند و خودمان هم خبر نداریم . . . !

طبیعی است که دلیل رنگ چشم و اندازه قد و بیماری‌های را ژنتیکی بدانیم اما اینکه نتیجه ازدواج افراد هم به ژن های آنها مرتبط است غیرمعمول به نظر می‌رسد اما براساس آخرین پژوهش‌ها این مسئله ژنتیکی است.

ازدواج موفق
درگیری‌های این روزها جوانان برای ازدواج کم بود، ژنتیکی بودن نتیجه آن هم به ماجرا اضافه شد. از این به بعد حتماً یک عنوان به فهرست آزمایش‌های ژنتیکی اضافه می‌شود که اصلاً این ازدواج با موفقیت همراه است یا خیر. در هر صورت دانشمندان گام‌های اولیه را در این زمینه برداشته و ژنی را معرفی کرده‌اند که در تنظیم هورمون سروتونین نقش دارد و تأثیر عواطف را روی روابط افراد ارزیابی می کند. براساس پژوهش‌هایی در دست اقدام است تا ارتباط بیشتر این ژن‌ها با احساسات و میزان خرسندی زوج‌ها را بررسی کند.


چاقی
اغلب از افرادی که اضافه وزن بسیاری دارند این جمله را شنیده‌اید که هرچه می‌خورم سیر نمی‌شوم!
اگر نمی‌توانید اساس سیری داشته باشید و مدارم مجبور به خوردن غذا و انواع خوراکی هستید تقصیر ژن‌های شماست. ژن FTO که در نیمی از جمعیت جهان وجود دارد. چندین سال پیش کشف شد. دانشمندان می‌گویند این ژن باعث چاقی انسان می‌شود. برای افرادی که این ژن‌ها را دارند رژیم‌ها اثر مناسبی ندارند حتی در افرادی که تنها یک ژن ناقص FTO را به ارث می‌برند باز هم احتمال چاقی بیشتر از دیگران وجود دارد. سطح هورمون گرلین معمولاً پیش از خوردن غذا بالاست و پس از آن کاهش می‌یابد. در حالی که سطح این هورمون در افراد دارای ژن FTO حتی پس از خوردن نیز نسبتاً بالا باقی می ماند. در نتیجه این افراد همیشه احساس گرسنگی می‌کنند.

اعتماد‌به نفس
چرا بعضی افراد نسبت به دیگران با کمترین سختی‌ تن به مسائل و مشکلات می‌دهند و به راحتی با آنها کنار می‌آیند یا حل‌شان می‌کنند؟ پژوهش‌ها نشان می‌دهند اعتماد به نفس بالا که ویژگی بارز چنین افرادی است در ساختار ژنتیکی قرار داشته و در اجتماعی بروز پیدا می‌کند. این محققان ژنتیک را تنها عامل مؤثر در اعتماد به نفس نمی‌دانند، اما بر این باورند که بخش عمده این خصوصیت به ژن فرد بستگی دارد که می‌تواند در زندگی فرد ثابت بماند.

پیچاندن زبان
بعضی‌ها می توانند دو طرف زبان‌شان را به هم نزدیک کنند بعضی ها هم نمی‌توانند آلفرد استارت توانت، زیست شناسی بود که این فرضیه را مطرح کرد و تا سال‌ها معلمان برای اموزش اصول اولیه ژنتیک به شاگردان شان از این مثال استفاده می‌کردند. وقتی برای اولین‌بار از یک نفر می‌خواهید دو طرف زبانش را به هم برساند یا به عبارتی آن را بپچاند بعضی می‌توانند و بعضی هم به هیچ‌وجه قادر به انجام این کار نیستند. تعداد افرادی که می‌توانند زبان‌شان را بپچانند 65 تا 81 درصد است و ا لبته تعداد زنانی هم که این ویژگی را دارند بیشتر از مردان است.

پست های اخیر از بهروز محسنی :
 عوارض الکل
بهروز محسنی 1395.05.11
 خندبدن
بهروز محسنی 1395.05.08
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب