فضای تنفسی..........

52

فضای تنفسی در سطح بیمارستانها کافی نیست





نادرنیوز: مدیر برنامه آنفولانزا و مراقبت بهداشتی مرزی کشور با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی مبتلایان به بیماری‌های واگیر در کشور، گفت: فضای تنفسی در سطح بیمارستانها ناکافی است.





تسنیم نوشت : محمود سروش مدیر برنامه آنفولانزا و مراقبت بهداشتی مرزی کشور، اظهار داشت: بیماری‌های واگیر از معضلات مهم نظام سلامت کشور است و امروز با تلاش معاونت های بهداشتی، مبتلایان به بیماری‌های واگیر به 14 درصد کاهش یافته است که این مهم طی یک برنامه زمانبندی شده و دقیق به وقوع پیوسته است.
وی در کارگاه کشوری مراقبت از آنفلوانزا و کنترل و پیشگیری عفونت‌های تنفسی حاد واگیر، نوپدید و بازپدید که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برگزار شد، افزود: کاهش درصد مبتلایان به بیماریهای واگیر به منزله ریشه کنی آنها نیست، ما به عنوان سربازان عرصه مقابله با این بیماری‌ها همواره باید آماده باشیم و به دستورالعمل‌هایی که از سوی وزارت بهداشت صادر می‌شود توجه و برنامه‌های مراقبتی را دقیق اجرا کنیم.
مدیر برنامه آنفولانزا و مراقبت بهداشتی مرزی کشور از بیماری‌های واگیر به عنوان مهمترین معضلات حوزه سلامت یاد کرد و افزود: دستور العمل‌ها و برنامه‌های جامعی در زمینه کنترل و مراقبت این بیماری‌ها توسط وزارت بهداشت و در مان تدوین شده است.
به گزارش وزرات بهداشت، سروش بیان کرد: امسال مکاتبات زیادی با واحدهای متعدد بهداشتی انجام شده است ما از تمامی همکاران این عرصه خواستاریم تا نسبت به مطالعه مکاتبات و بخش نامه‌ها کوتاهی نکنند و این مطالب را به واحدها و بخش‌های مختلف بیمارستان ارائه دهند تا از وقوع آسیب به پرسنل بیمارستان‌ها جلوگیری شود.
مدیر برنامه آنفولانزا و مراقبت بهداشتی مرزی کشور با تاکید بر اینکه باید فضاهای امن تنفسی در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شود، گفت: فضای تنفسی در سطح بیمارستانها ناکافی است و افزایش اتاق ایزوله تنفسی باید افزایش یابد.
سروش هدف از اجرای این همایش کشوری را انتقال پیام رعایت اصول حفاظت فردی و کنترل عفونت بیان کرد و بیان داشت: تمامی افرادی که درپایگاه‌های بهداشتی و بخش‌هایی که در بیماری‌های انسانی از جمله مدیران گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌ها، نیروهای آموزش دهنده به دانشجویان، بخش‌های عفونی، بخش‌های ایزوله تنفسی با فشار منفی و محل‌های نگهداری معلولان و جانبازان، زندان و فضاهای بسته مشمول ارائه خدمات هستند، باید برای جلوگیری از انتقال بیماری اصول حفاظت فردی را رعایت کنند

پست های اخیر از بهروز محسنی :
 عوارض الکل
بهروز محسنی 1395.05.11
 خندبدن
بهروز محسنی 1395.05.08
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب