عدالت در سلامت جنبه شعارگونه به خود گرفته است

27
علیرغم اینکه مسئولان تلاش می کنند با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف گامی در اجرای عدالت در سلامت بردارند به علت نبود برنامه‌ریزی منسجم و نگاهی همه جانبه، تنها شعاری از عدالت در سلامت را مشاهده می‌کنیم. مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علیرغم تلاش‌هایی که برای اجرای طرح تحول شده است، هنوز عدالت در سلامت محقق نشده است و تنها شعاری از آن در زبان‌ها زمزمه می‌شود.
وی گفت: چالش کنونی حوزه سلامت نبود نگاهی واحد به تمامی مناطق کشور در توزیع منابع تجهیزات و نیروی انسانی است.
وی با بیان اینکه عدالت در سلامت یعنی نگاهی واحد به تمامی بخش‌های کشور بخصوص مناطق محروم و دور از دسترس داشتن، خاطرنشان کرد: متاسفانه اجرای طرح تحول هم به شهرهای بزرگ محدود شد و شکاف بین شهرها و روستاها در این بخش بیش از پیش شد به گونه‌ای که درآمد پزشک متخصص که در شهر تهران فعالیت می‌کند، چندین برابر پزشک متخصصی است که در شهرستان‌ها یا مناطق دورتر فعالیت می‌کند و چه بسا که حجم کاری آنها هم به مراتب بیشتر است.
وی تصریح کرد: زمانی می‌توان به اجرای عدالت در سلامت امیدوار شد که نگاهی واحد در تمامی بخش‌ها به تمامی مناطق کشور باشد و زمانیکه طرح‌های عدالت محوری همچون سطح‌بندی، پزشک خانواده و ارجاع اولویت چندم قرار می‌گیرند، نمی‌توان نگاهی عادلانه در حوزه سلامت ایجاد نمود.
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب