روبوت های تک تیرانداز و شلیک هدفمند گلوله های نانو برای درمان انواع سرطان

67

متخصصان روسیه موفق به ساخت روبوت های تک تیرانداز طبی شده اند که می تواند با کمک واکنش های بیو شیمی ، نانو داروها را به صورت هدفمند به اعضای بیمار بدن شلیک کنند.
از russia today این روش به معنای کنترل مطمئن فرایندهای بیولوژیکی با کمک ساختارهای طبی نسل جدید است که به طور دقیق داروهای ضروری را بر طبق برنامه و در زمان مقرر به بدن خواهد رساند.
نانوذرات استفاده شده برای انتقال دارو شامل انواع ساختارها با اندازه، شکل و مواد مختلف هستند که هرکدام ظرفیت بارگیری دارو، آزادسازی، هدفگیری سلولی و پایداری متفاوت دارند.
روبوت های نانو ˈ گلوله های سحرآمیزˈ را به سوی اهداف مشخص در بدن شلیک می کنند. در جامعه علمی این ساختار بیولوژیکی تعریف مشخصی دارد. درواقع گفته می شود که باید مثل یک تک تیرانداز ماهر عمل کند.
این سلاح نانویی دقیق در سطح مولکولی می توانند دارو را به بدن انسان برساند.دانشمندان سراسر جهان اکنون سرگرم ساخت انواع مختلفی از گلوله های نانویی هستند.
پزشکان و متخصصان فعال دراین زمینه می گویند: این اقدام در واقع راهی بسوی هدایت فرآیند بیولوژیکی است. بدین ترتیب می توان ارگانیزم انسان را هدایت و مسائل آن را سریعتر و بدون قربانی کردن سایر اندام رفع کرد.
یک گروه از دانشمندان روسیه موفق به دستیابی به سلاح تک تیرانداز نانو برای اقدامات پزشکی شده اند.
متخصصان انستیتوی فیزیک عمومی و انستیتوی شیمی بیوارگانیک آکادمی علوم روسیه و انستیتوی فیزیک مسکو به پیشرفت ایده محاسبه با کمک بیومولکولها – بیو کامپیوتینگ می پردازند. این امر به برنامه ریزی کار روبوت نانویی وابسته به شرایط کمک می کند.
اقدامات این متخصصان روسی امری نوین است که آنها نه در داخل سلول ، بلکه در خارج از آن به « بیوکامپیوتینگ» توجه می کنند. اگر محاسبه داخل سلولی به طور کامل امکان استفاده از ابزار بیو مولکولی را فراهم می کند (به عنوان مثال « دی. ان. ای»)، در بیرون از سلول هیچگونه ساختار طبیعی که بتواند به انجام محاسبه کمک کند وجود ندارد. اما همانا « بیو کامپیوتینگ» خارج از سلولی باعث ظهور « گلوله های جادویی» می شود – ساختاری بیگانه و خارجی نسبت به ارگانیزم اما وسیله ای که دقیق تر از هر ساختار دیگری بر بافت آن تأثیر می گذارد.
در این پروژه روس، ذرات نانو محاسبه را به حساب بافت دارای ترکیب خاص انجام می دهد. این ذرات به طور متفاوت نسبت به مواد خارجی واکنش نشان می دهند. مولکول های این مواد علامتی برای کار منطقی است – ذرات نانو از الگاریتم خاصی پیروی می کنند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب