این صندلی را باید بپوشید

70

اگر در جایی کار می‌کنند مجبورید برای مدت زیادی در حالت ایستاده قرار داشته باشید، حتما می‌دانید که ساعات متمادی سرپا ایستادن چقدر می‌تواند خسته‌کننده باشد؛ و همیشه به همراه داشتن یک نیمکت در محل کارتان ممکن است عملی یا ایمن نباشد.
به نوشته گیزمگ به همین خاطر که یک شرکت سوئیس ابزار جدیدی را ابداع کرده است که آن راصندلي بدون صندلي (Chairless Chair) نامیده است. این ابزار که که مانند یک اسکلت خارجی در عقب ساق پاها قرار می‌گیرد، به شما امکان می‌دهد در صورت لزوم راه بروید یا بدوید، اما در عین حال می‌توانید با قفل کردن آن به صورت یک ساختار تحمل‌کننده وزن، خودتان را در موقعیت نشسته قرار دهید.
کیت گونورا مدیر شرکت سازنده تحقیق برای ساختن این ابزار را از سال ۲۰۰۹ هنگامی که دانشجوی آزمایشگاه Bioinspired Robotics در زوریخ بود، شروع کرد و خاطراتش از زمانی به عنوان نخستین شغلش که در یک خط بسته‌بندی کار می‌کرد، الهامبخش او در ساخت این وسیله بود.
ابزار در حال حاضر نمونه اولیه آن ساخته شده است و شرکت سازنده بازاریابی فعال را شروع کرده است، از یک دمپر (damper) استفاده می‌کند که می‌تواند از وزن بدن حمایت کند و نیروی آن با برق تامین می‌شود. کافی است کاربر زانوهای‌‌اش را خم کند تا بدنش را به سطحی که می‌خواهد برساند و دمپر را فعال کند. در این حالت این ابزار وزن بدن را به پاشنه‌ای کفش‌ها که به آن متصل است، هدایت می‌کند- این وسیله همچنین از طریق نوارهایی به ران‌ها و از طریق کمربندی به دور کمر متصل است.
مدل تجاری این ابزار وزنی ۲ کیلوگرم خواهد داشت و می‌تواند دست کم هشت ساعت با باتری ۹ ولتی‌اش به کار ادامه دهد.
این وسیله می‌تواند در حوزه‌های متفاوت از جمله پزشکی، کارخانه‌ها، صنعت فیلمسازیِ و کشاورزیِ، راهپیمایی کاربرد داشته باشد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب