دو سوم مرگ و میر‌ها ناشی از سیگار و چاقی است

65

برآورد‌ها نشان می‌دهند که حدود دو سوم مرگ و میر‌ها در جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه، به طور مستقیم و غیر مستقیم ناشی از استعمال سیگار، چاقی و اضافه وزن و همچنین فشارهای عصبی و روانی است. مصطفی گرجی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یک از نگرانی‌های عمده در جوامع مختلف، کاهش سن ابتلا به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر و شایع شدن این بیماری در بین افراد جوان است.
وی گفت: سیگار، چاقی و اضافه وزن، استرس و فشارهای روحی و روانی و عصبی، مصرف زیاد چربی، کلسترول خون بالا و عدم فعالیت بدنی از جمله دلایل گسترش بیماری‌‌های مزمن و افزایش آمار مرگ و میر در جهان است.
گرجی تاکید کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهند که حدود دو سوم مرگ و میر‌ها در جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه، به طور مستقیم و غیر مستقیم ناشی از استعمال سیگار، چاقی و اضافه وزن و همچنین فشارهای عصبی و روانی است.
وی با اشاره به اینکه عوامل خطر فوق بیشترین تاثیر را بر روی سیستم قلبی و عروقی دارند، یادآور شد: این عوامل موجب شده‌اند که بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان شایع ترین و مهمترین عامل ابتلا و مرگ و میر در جهان محسوب شوند.
گرجی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود یک سوم تمامی مرگ و میر‌ها در جهان، به نوعی مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است و این بیماری‌ها بیشترین هزینه‌های بهداشتی و درمانی را نیز برجای می‌گذارند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب