کشورها در اختصاص بودجه برای بیماری‌های قلبی ناتوان هستند

68

گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که درصد بالایی از هزینه‌های بهداشتی و درمانی صرف بیماری‌‌های قلبی و عروقی می‌شود و بسیاری از کشورها در اختصاص بودجه برای پیشگیری، کنترل و درمان این بیماری‌ها ناتوان هستند. مصطفی گرجی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: متاسفانه زندگی ماشینی و شهرنشینی مردم جوامع مختلف، موجب گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های مغزی و عصبی، اختلالات روحی و روانی، دیابت، بیماری‌ها کلیوی و ده‌ها نوع دیگر از بیما‍‌ری‌ها شده است.
وی با اشاره به صرف بودجه‌های بسیار سنگین برای بیماری‌های شایع شده، افزود: به طول قطع هزینه‌ای که صرف پیشگیری از بیماری‌‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و فشار خون بالا می‌شود، کمتر از هزینه‌هایی است که صرف مقابله با این بیماری‌ها و درمان آن‌ها می‌شود.
گرجی با بیان اینکه هزینه‌های بیماری‌های قلبی و عروقی قسمت اعظم بودجه‌های حوزه سلامت را شامل می‌شود، تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که درصد بالایی از هزینه‌های بهداشتی و درمانی صرف بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود که بسیاری از کشورها در اختصاص بودجه برای پیشگیری،‌ کنترل و درمان این بیماری‌ها ناتوان هستند.
وی یادآور شد: متاسفانه بودجه‌هایی که جهت پپشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی صرف می‌شود چندان قابل ملاحظه نیستند و همین موضوع موجب تحمیل هزینه‌های سنگین پس از بروز این بیماری‌ها می‌شود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب