از چشمان خود در برابر خورشید حفاظت کنید

31

کارشناسان می گویند به همان اندازه مراقبت از پوست، حفاظت از چشم نیز در برابر نور آفتاب مهم است و باید از عینک آفتابی استفاده کرد. به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، کارشناسان می گویند به همان اندازه مراقبت از پوست، حفاظت از چشم نیز در برابر نور آفتاب مهم است و باید از عینک آفتابی استفاده کرد. محافظت چشم در مقابل اشعه ماوراء بنفش باید الویت بهداشتی تلقی شود، وقتی هوا آفتابی است زندگی می تواند لذت بخش تر به نظر برسد. ولی فراموش نکنید که اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند به چشم شما صدمه بزند.
بسیار از مردم برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، مرتب کرم ضد آفتاب مصرف می کنند تا از نور آفتاب لذت ببرند. ولی همانطور که نور خورشید می تواند باعث سوختگی پوست شود، می تواند موجب سوختگی سطح چشم نیز بشود. علاوه بر این اشعه ماوراء بنفش آفتاب با چند بیماری جدی چشم ارتباط دارد.
چشم یکی از اعضای بدن است که به خوبی محافظت می شود- کاملا در حفره های داخل جمجمه قرار دارد و ابروان و مژه ها سپری هستند که از آن مواظبت می کنند ولی قدرت این حفاظ طبیعی بخصوص در شرایط دشوار، محدود است.
راج داس بهومیک، جراح متخصص چشم در بیمارستان چشم مورفیلد در لندن می گوید: ما در ماههای تابستان، در ارتفاعات و نیز در هوای آزاد در معرض تابش میزان بیشتری اشعه ماوراء بنفش قرار می گیریم. برف و آب، نور و اشعه ماوراء بنفش را منعکس می کنند به همین جهت اشعه بیشتری به بدن ما می تابد. از این رو برای جلوگیری از صدمه نور آفتاب به چشم، بخصوص هنگامی که برای یک مدت طولانی زیر آفتاب هستیم بهتر است از عینک استفاده کنیم.
ضرر اشعه ماوراء بنفش برای چشم در طول زمان معلوم می شود، دکتر داس بهومیک گفت: بدن قابلیت فوق العاده ای برای ترمیم خودش را دارد. ولی به تدریج این قابلیت کاهش می یابد و با گذشت زمان صدمه ای که به سلول ها وارد می شود افزایش می یابد.
تحقیقاتی نیز در مورد مردم مناطق مختلف انجام شده است چون جوامع مختلف به دلیل عواملی مانند شیوه زندگی یا موقعیت جغرافیایی، به طور طبیعی در معرض مقدار متفاوتی از اشعه ماوراء بنفش قرار دارند.
بررسی هایی هم که در مورد حیوانات صورت گرفته نشان می دهد اشعه ماوراء بنفش تاثیر مضری بر چشم حیوانات می گذارد.
چند بیماری جدی چشم با این اشعه مرتبط دانسته شده اند از جمله سرطان، برف کوری و آب مروارید.
هر چند این ارتباط معلوم شده، اما باز باید تحقیقات بیشتری در مورد ارتباط بین این اشعه و بیماری های چشمی صورت گیرد

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب