افزایش مصرف مسکن ها

113

شواهد موجود نشان می‌دهند که بسیاری از موارد مصرف قرص‌های سردرد بیش از اندازه، بی رویه و در مواردی اصلا مورد نیاز نیست این موضوع با توجه به اثرات و عوارض این قرص‌ها، نگرانی‌ها، عمده‌ای را به وجود آورده است. محمد علمی معظمی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مصرف آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها معظلی شایع در جوامع مختلف است که در جامعه ما نیز به شدت احساس می‌شود.
وی گفت: اگر چه تحمل کردن دردها به ویژه سردردها اقدام مناسبی نیست، اما نباید برای هر سردردی اقدام به مصرف مسکن‌ها و قرص‌های سردرد کرد.
معظمی با اشاره به تمایل بیش از اندازه افراد جامعه به مصرف قرص‌های سردرد، تصریح کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که بسیاری از موارد مصرف قرص‌های سردرد بیش از اندازه، بی رویه و در مواردی اصلا مورد نیاز نبوده که این موضوع با توجه به اثرات این قرص‌ها، نگرانی‌های عمده‌ای را به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه تجویز قرص‌های سردرد و مسکن‌ها نیز در مواردی بیش از اندازه است، خاطر نشان کرد: باید در زمینه الگوی صحیح مصرف قرص‌های سردرد فرهنگ سازی صورت گیرد، در غیر اینصورت در آینده نزدیک ممکن است عوارض بیشتر و شدیدتری بر جامعه تحمیل شود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب