تحمل دردهای مزمن منجر به آسیب اعصاب مرکزی می‌شود

68

بر طبق بررسی‌ها تحمل دردهای مزمن، می‌تواند به تغییرات غیر قابل برگشت در سلسله اعصاب مرکزی و آسیب این اعصاب منجر شده و بر روی مغز نیز اثرات منفی قابل ملاحظه‌ای برجای گذارد. محمد علی معظمی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: دردهای مزمن قسمت نسبتا قابل ملاحظه‌ای از دردهای ایجاد شده در بین افراد جامعه است که به دلیل شدت آنها، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
وی با بیان اینکه دردهای مزمن دردهایی هستند که 15 روز یا بیشتر در ماه بروز می‌کنند و کمی شدیدتر از دردهای معمول باشند، تصریح کرد: در این نوع دردها ماده خاکستری مغز کاهش یافته که این کاهش می‌تواند در مواردی زیاد بوده و برای سیستم مغزی و عصبی مشکل ساز شود.
معظمی گفت: متاسفانه برخی از افراد عادت دارند که سردرد یا هر نوع درد دیگری را تحمل کرده و اقدامی در جهت درمان آن صورت ندهند که این موضوع به ویژه در صورتی‌که درد شدید، مزمن و مداوم باشد می‌توان بسیار خطرناک باشد.
وی تاکید کرد: برطبق بررسی‌ها تحمل دردهای مزمن می‌تواند به تغییرات غیر قابل برگشت در سلسله اعصاب مرکزی و آسیب این اعصاب منجر شده و بر روی مغز نیز اثرات منفی قابل ملاحظه‌ای بر جای گذارد.
معظمی خاطر نشان کرد: تحمل درهای مزمن و درمان نشدن این دردها ممکن است وضعیت و ساختار مغز را دچار تغییر کرده و حتی پس از برطرف شدن علت درد، فرد همچنان آسیب پذیر باشد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب