درمان زخم معده با این مواد معجزه کننده

116

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، شاید شما هم درد معده یا احساس سوزش در معده را تجربه کرده باشید.این ها ممکن است نشانه هایی از زخم های گوارشی باشد. اما با رعایت چند توصیه می توانید این زخم ها را در خانه التیام دهید. تغییر عادات غذا خوردن، خوب جویدن غذا و آهسته خوردن غذا، بسیار در کنترل زخم معده موثر است، همچنین بیماران مبتلا به زخم معده و اثنی‌عشر باید از مصرف غذاهای سنگین پرچرب و دیر هضم اجتناب کنند.



مصرف آش جو، فرنی، شیر برنج برای این دسته از بیماران مفید است. همچنین مصرف گوشت پرندگان و برنج توصیه می‌شود و از میوه‌ها به، گلابی، سیب و موز مفید است، عسل خاصیت بسیار معجزه آسایی در تقویت معده دارد. شربت خاک‌ ‌شیر، شربت سکنجبین، شربت لیمو، آب سیب، آب به، آب گلابی و شربت انار از نوشیدنی‌های مفید و تقویت کننده معده برای افرادی است که مشکلات گوارشی دارند.



در گذشته شیر غذای مهمی ‌در درمان زخم معده محسوب می‌شد، علت مصرف آن این بوده است که تصور می‌شد شیر باعث خنثی‌سازی محتویات معده می‌شود اما ثابت شده به‌علت اینکه محتوی کلسیم و پروتئین شیر بالاست، یک تحریک‌کننده قوی ترشح اسید معده است. به همین دلیل مصرف متناوب و مکرر شیر برای درمان زخم‌ معده توصیه نمی‌شود.
برگ‌های شنبلیله حاوی ترکیباتی هستند که زخم را التیام می‌دهند. یک فنجان برگ شنبلیله را بجوشانید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را دو بار در روز مصرف کنید.
آب کلم خام بنوشید. این نوشیدنی برای درمان زخم معده بسیار مفید است. آب کلم تازه را هر روز پیش از خواب مصرف کنید. این نوشیدنی پوشش معده را تقویت کرده و زخم آن را بهبود می‌بخشد.
فلفل قرمز تند درمان دیگری است که برای زخم معده می‌تواند مفید باشد. این فلفل به پیشگیری از ایجاد زخم‌ها کمک کرده و باکتری‌هایی که بلعیده‌شده‌اند را در معده نابود می‌کند.
مواد غذایی غیرمجاز در زخم معده شامل:
شیر، خامه، شیر کاکائو، قهوه، چایی، انواع نوشابه‌ها، الکل، غذاهای ادویه‌دار خصوصا فلفل، غذاهای پرچرب مثل آبگوشت، سبزیجات نفاخ مانند کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، میوه‌های نفاخ مانند هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، چغاله بادام و زیتون میوه‌های ترش مانند پرتقال و نارنگی.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب