این افراد از زدن واکسن آنفلوآنزا خودداری کنند

99

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، ‌مسئول پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه افراد سالم و بالغ نیازی به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند، توصیه کرد: تنها گروه‌های در معرض خطر اقدام به تزریق این واکسن کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به تغییر نمای ژنتیک ویروس آنفلوآنزا در هر سال، واکسن آنفلوآنزا تاریخ انقضای یکساله داشته و نمی‌توان از واکسن سال گذشته استفاده کرد.
بیگلری بیشترین زمان شیوع آنفلوآنزا را اواخر آبان ماه هر سال تا اوایل اردیبهشت ماه سال بعد عنوان کرد و افزود: با تزریق واکسن آنفلوآنزا حداقل دو هفته زمان نیاز است تا واکسن در بدن فرد ایمنی ایجاد کند.
مسئول پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص تزریق این واکسن در افرادی که به مصرف تخم مرغ حساسیت داشته هشدار داد و اظهار کرد: برای تزریق این واکسن حتما باید زنجیره سرد واکسن رعایت شود و از نگهداشتن واکسن در معرض گرما خودداری شود.
وی با بیان اینکه افراد بالغ و سالم نیازی به تزریق این نوع واکسن ندارند، گفت: با توجه به محدودیت تولید این نوع واکسن در کشور تزریق آن تنها برای گروه‌های در معرض خطر از جمله بیماران قلبی و عروقی، سالمندان بالای 65 سال، بیماران مبتلا به آسم، دیابت، بیماران HIV مثبت، هموفیلی و دیالیزی و کودکان زیر شش سالی که دچار کمبود وزن هستند و نیز زنان باردار توصیه می‌شود.
بیگلری خاطر‌نشان کرد: همچنین تزریق این واکسن در افرادی که بسته به نوع شغل خود در معرض بیماری‌های مختلف عفونی هستند، از جمله پزشکان و پرسنل و پرستاران بخش‌های عفونی توصیه می‌شود.
وی میزان ایمنی این واکسن را 80 تا 90 درصد اعلام و تصریح کرد: در صورتی که در برخی موارد فرد با وجود تزریق واکسن به آنفلوآنزا مبتلا شود، بیماری او خفیف خواهد بود.
این مقام مسئول با اشاره به توزیع این نوع واکسن در دو بخش خصوصی و مرکز بهداشت هر استان عنوان کرد: فروش عمومی این نوع واکسن محدود بوده و بخشی خصوصی فروش به گروه‌های در معرض خطر را بر عهده داشته و واکسن‌های داده شده به مرکز بهداشت نیز در تعداد محدود و تنها بین پرسنل واجد شرایط توزیع می‌شود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب