اتمام وابستگی دارویی در سایه تولید داروهای نوترکیب صورت گرفت

69

توليد داروهاي نوترکيب و نانوداروها، بخشي از دستاوردهاي محققان ايراني در زمينه دستيابي به خودکفايي و اتمام وابستگي دارويي به ساير کشورها بوده است شهاب الدین جنیدی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت : بسیاری از داروها که تا چند دهه گذشته در انحصار برخی کشورهای پیشرفته بود هم اکنون به دست محققان ایرانی بومی سازی و تولید شده است .
وی افزود: پیشرفت های حاصله در عرصه داروسازی کشور به گونه ای است که محققان کشورمان توانسته اند این نوع داروها را از انحصار خارج نموده و خود موفق به تولید داروهای نوترکیب و نانو داروها با کیفیت مطلوب شوند.
دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به این که محققان کشورمان با تحقیقات گسترده در خصوص داروهای نوترکیب در طی سال های اخیر توانسته اند به تولید این نوع داروها با تکنیک بالا دست یابند ، خاطرنشان ساخت:صنعت دارویی و داروسازان کشورمان پتانسیل های علمی و فنی لازم را برای نشان دادن توانایی های بالقوه خود در تمامی عرصه های دارویی طی سال های پس از انقلاب و بویژه 10 دهه اخیر نشان داده اند.
وی خاطرنشان ساخت : اگر حمایت های لازم مادی و معنوی از سوی متولیان امر صورت گیرد علاوه بر پیشرفت های گسترده تر در این عرصه می توان شاهد صرفه جویی ارزی برای کشور و کاهش هزینه های دارویی برای نظام سلامت و در نهایت بیماران بود.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب