درمان افسردگی مبتلایان به سرطان

112

براساس یافته های پژوهشی تازه، سه چهارم بیماران سرطانی که دچار افسردگی شدید هستند نیاز به روان درمانی دارند اما این کار برای آنها صورت نمی گیرد. به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، پژوهشگران می گویند بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان که دچار افسردگی می شوند برای غلبه بر آن هیچ گونه تلاشی نمی کنند و یا کمک لازم به آنها داده نمی شود.
براساس یافته های پژوهشی، سه چهارم بیماران سرطانی که دچار افسردگی شدید هستند نیاز به روان درمانی دارند اما این کار برای آنها صورت نمی گیرد.
این عدم نیاز به درمان یا از طرف بیمار و یا از طرف کادر درمانی متوجه این نیاز نمی شوند.
پژوهش فوق که بر روی 21هزار بیمار سرطانی در اسکاتلند صورت گرفته، نشان می دهد که میزان افسردگی در بین این مبتلایان چند برابر افراد سالم است.
پژوهش جدید سبب درمان دو سوم از این مبتلایان به افسردگی شده به طوری که پروفسور شارپ معتقد است اکثر این افراد شغل خود را از دست می دهند و براثر اقدامات درمانی که بر روی آنها صورت می گیرد حالت گوشه گیر پیدا می کنند.
در روش معالجه تازه به بیماران سرطانی مبتلا به افسردگی شدید داروهای ضد افسردگی داده می شود و آنها را تشویق می کنند تا جایی که ممکن است فعال شوند و از روش های مبتنی بر حل مسئله هم برای درمان آنها استفاده می گردد.
پژوهشگران می گویند براثر به کار گیری این شیوه درمانی به طور گسترده کیفیت زندگی هزاران نفر از بیماران به مقدار زیادی بهبود پیدا می کند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب