پژوهشگاه رویان می‌تواند به عنوان یک برند مطرح شود

115

ستاری با بیان اینکه حمایت ما نسبت به پژوهشگاه رویان همیشگی است، گفت: امیدواریم جایزه دکتر آشتیانی دوباره احیاء شود و رویان این پتانسیل را دارد که در حوزه پزشکی به عنوان یک برند مطرح شود. به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان و در مراسم تجلیل از برندگان این جشنواره با اشاره به اینکه امیدواریم سال به سال شاهد رشد علمی سلول‌های بنیادی و باروری این علم در داخل کشور باشیم، اظهار داشت: در مورد تجاری سازی رویان و تمام دانشگاه‌های فعال در این عرصه امیدواریم که بتوانند محصولاتشان را به عرصه تجاری سازی برسانند.
سلول درمانی از مباحث روز علوم پزشکی در دنیا است
در ادامه حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه موضوعات ناباروری، علوم سلولی و سلولهای بنیادی از جمله مباحث روز علوم پزشکی در دنیا محسوب می‌شود، بیان داشت: پژوهشگاه رویان و برخی مراکز دیگر علوم پزشکی در این زمینه با تلاش مضاعف خود گام های مهمی را در جهت بومی کردن این دانش برداشته اند.
وی افزود: این محققان یافته‌های علمی خود را به شکل ملموس به جامعه منتقل نموده و از این راه در جهت رفع مسائل و مشکلات پزشکی شهروندان مختلف ایرانی و همچنین برخی از شهروندان کشورهای دیگر منطقه گام برداشته‌اند.
به گفته طیبی، گسترش این دانش و فناوری منجر به حفظ بنیان خانواده و کاهش درد و آلام بیماران مرتبط می‌گردد که امیدواریم برگزاری این گونه همایش‌ها زمینه تبادل نظر بیشتر و رشد سریعتر این علوم را فراهم کند.
وی با بیان اینکه این مراکز هم اکنون خدمات قابل توجه‌ای را به جامعه در حال توسعه ایران ارائه نموده‌اند و تبادلاتی با محیط‌های علمی و اجرایی خارج از کشور دارند، تصریح کرد: این نهاد دانش بنیان در حوزه علوم پزشکی علاوه بر پژوهشگاه رویان چند ساختار و سازمان مهم و تاثیر گذار دیگر دارد که اهم آنها شامل پژوهشگاه ابن سینا، پژوهشکده گیاهان دارویی، پژوهشکده علوم بهداشتی و پژوهشکده سرطان پستان است.
وی یادآور شد: در این مراکز تحقیقاتی تمامی تلاش‌ها در این راستا است که ضمن فعالیت تحقیقاتی و فناورانه حاصل فعالیت‌های علمی خود را به سرعت و با رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی به جامعه بیماران کشور منتقل و سبب کاهش آلام آنها باشند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب