سیگار و چاقی عامل نیمی از بیماری‌های قلبی است

45

برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که حدود نیمی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مربوط به استعمال دخانیات و به ویژه سیگار و همچنین چاقی و اضافه وزن است. داوود رضایی منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: عوامل خطر بیماری‌های مزمن بسیار متعدد هستند که بسیاری از این عوامل مربوط به الگوهای نامناسب زندگی انسان بوده و تا حد زیادی قابل کنترل هستند.
وی گفت: سیگار، چاقی و اضافه وزن، مصرف بالای چربی، کلسترول خون بالا، استرس و فشارهای روحی و روانی و افزایش سن، از مهم‌ترین عوامل خطر بیماری‌ها مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی محسوب می‌شوند.
رضایی منش تاکید کرد: برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که حدود نیمی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مربوط به استعمال دخانیات به ویژه سیگار و همچنین چاقی و اضافه وزن است.
وی با بیان اینکه بسیاری از عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مربوط به اضافه وزن است، اظهار داشت: پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و کنترل عوامل خطر آن‌ها موضوعی بسیار مهم است که باید از دوران کودکی و نوجوانی آغاز شود.
رضایی منش خاطر نشان کرد: بر خلاف بسیاری از تصورات، پیشگیری و کنترل عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروق کار چندان دشواری نیست و با اصلاح عادات غذایی و رفتاری می‌توان جلوی اغلب این عوامل خطر را گرفت و از بیماری‌های قلبی پیشگیری کرد.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب